Władze Nowego Jorku postanowiły przemówić do rozsądku Nowojorczykom, którzy statystycznie rzecz biorąc nie przypominają wcale szczupłych gwiazd serialu „Seks w wielkim mieście”. Obecnie w USA na kliniczną otyłość cierpi prawie jedna trzecia dorosłych i 17 proc. dzieci. Organizatorzy nowej kampanii chcą przypomnieć obywatelom, że największym wrogiem szczupłej figury jest nie tylko ociekający tłuszczem hamburger, ale też słodkie napoje. W niewinnej 1,5 litrowej butelce znajduje się odpowiednik nawet 17 łyżeczek cukru! Łatwo sobie wyobrazić, jakie spustoszenia czyni 60 miliardów litrów takich trunków, jakie Amerykanie wypijają rocznie...

LUDZKI TŁUSZCZ W SZKLANCE

Dlatego na ulicach Nowego Jorku zawisły dość drastyczne billboardy. Przedstawiają one wlewany z plastikowej napój, który w szklance zmienia się w ludzki tłuszcz. „Are you pouring on the pounds?” (“Czy wlewasz w siebie kilogramy?”) – pyta napis na reklamie.


Kampania kosztowała podatników blisko 300 tysięcy dolarów. Krytycy pytają jednak, czy jest sens przeznaczać pieniądze na taki cel skoro słodkie napoje są dostępne we wszechobecnych automatach? Jeden z nich nadal stoi w siedzibie burmistrza miasta...

________________________

NIE PRZEGAP:

>>> Co Nicole Kidman zrobiła ze swoją twarzą?
>>> Znana aktorka oszpecona przez botoks
>>> Lady (z)gaga, czyli co robić, gdy pali?