Pijąc szampana chronisz... serce!
Nie da się ukryć, że kobiety o wiele częściej sięgają po szampana, niż panowie. Ale już jutro i oni będą mieli okazję posmakować tego pysznego i jak się okazuje bardzo dobrze wpływającego na pracę serca trunku. Badania brytyjskich naukowców nie pozostawiają najmniejszych złudzeń.
- Coś dla wielbicielek drapieżnego looku
- Reanimacja twarzy po szalonym sylwestrze
- Nie zapomnij o sylwestrowych przesądach!
- Zobacz, jak się uczesać na sylwestra
- Jak pić, żeby nie mieć kaca
- Trendy na noworoczną balangę
- Alkohol, czyli wielka bomba kaloryczna
- Więzienie za sprzedaż fajerwerków dzieciom
- Ostatnie kuszenie w tym roku
- Matura bez bólu >>
Pogoda
POLSKA
Środa 2012-05-16

temp. min 3°C max. 18°C
opady:
umiarkowane opady
Twoje miasto:
Program TV
Sprawdź program swojej ulubionej stacji:
Jak donosi www.newsweek.pl, powołując się na badania opublikowane przez "British Journal of Nutrition", picie dwóch kieliszków szampana dziennie wpływa zbawiennie na pracę serca i układu krążenia. "Nasze badania wykazały, że picie około dwóch kieliszków szampana dziennie może korzystnie oddziaływać na czynność naczyń krwionośnych, w sposób podobny do czerwonego wina. Zawsze zachęcamy, by odpowiedzialnie podchodzić do spożywania alkoholu, ale fakt, że picie szampana w umiarkowanych ilościach może obniżać ryzyko chorób układu krążenia, jak zawał czy udar, jest ekscytującą wiadomością - komentuje cytowany przez portal dr Jeremy Spencer z Wydziału Nauk o Żywności i Żywieniu Uniwersytetu w Reading.
WZNOŚ TOASTY NA ZDROWIE
Doświadczenia, przeprowadzone na grupie ochotników (miła to praca, przyznasz...) dowiodły, że po spożyciu bąbelków już w kilka godzin dochodzi do rozszerzenia naczyń krwionośnych. Jednak
nie to przekonało naukowców o celowości spożywania znakomitego trunku. Otóż jak się okazuje dobroczynny wpływ szampana na nasze zdrowie jest związany z obecnymi w nim polifenolami
pochodzącymi z winogron. "Polifenole przedłużają działanie tlenku azotu w naczyniach, spowalniając proces usuwania go z krwiobiegu. Gaz ten powoduje rozszerzenie ścianek naczyń i
spadek ciśnienia krwi. Zasada działania nitrogliceryny stosowanej przez chorych na dławicę piersiową polega właśnie na zwiększaniu produkcji tlenku azotu w tętnicach" - czytamy w
"Newsweeku".
Czy możesz wyobrazić sobie lepszą wiadomość na dzień przed sylwestrem? Chyba nie. Pijmy więc szampana (najlepiej oryginalnego) na zdrowie, pamiętając jednak, że zbyt duża jego ilość
może spowodować piramidalnego kaca!





















































Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!