Fakt, że natura liczy się w przemyśle kosmetycznym, świadczy chociażby plebiscyt Doskonałość Roku "Twojego Stylu", który w kategorii kosmetyków naturalnych wyłonił aż trzech zwycięzców, wśród nich linię Eco marki AA. Jako przekonuje Dorota Soszyńska, właścicielka firm kosmetycznych Oceanica/Euro Fragrance, linia Eco, była przede wszystkim odpowiedzią na potrzeby klientów.
- Nie ukrywam, że ten rok był dla nas bardzo ważny. Koncentrowaliśmy się głównie na ekologii. Jestem przekonana, że nie jest to tylko trend, czy chwilowa moda. To filozofia życia, którą wybrało wielu ludzi na całym świecie, w Polsce również. Potwierdziło się to także na rynku kosmetycznym - wyjaśniła Dorota Soszyńska.
Należy się spodziewać, że popularność kosmetycznych linii ekologicznych z pewnością się utrzyma. Jednak warto pamiętać, że branża kosmetyczna karmi się nowościami. Dlatego też w odpowiedzi na nurt eko, przemysł zwrócił się w stronę techno.
- Myślę, że w przyszłości będziemy mieli dwa kierunki do wyboru - kierunek protechnologiczny i pronaturalny. Jednak to klienci zdecydują, który z nich obiorą i które produkty będą wybierać - przekonuje specjalistka. Bo w końcu kosmetyki to również odpowiedź trendy i tendencje, które wyznaczają sami konsumenci.
Jak sama właścicielka znaczącego konsorcjum kosmetycznego zapatruje się na te prognozy?
- Myślę, że te zmiany będą miały odbicie również w naszym portfolio. Może dla odmiany w przyszłym roku skoncentrujemy się właśnie na nowych technologiach - sugeruje Soszyńska.