Spokój wygładza rysy twarzy, nadając im miękkości i opóźniając powstawanie zmarszczek. Psychiczna harmonia to klucz nie tylko do dobrego samopoczucia, ale również zdrowia i pięknego wyglądu. Zadbanie o własny relaks jest więc świetną inwestycją – także w urodę. Odprężenie zadziała głębiej niż najlepszy krem.

Istnieją dwie główne drogi do relaksu – obie równie ważne i obie potrzebne. Jedna z nich wiedzie przez wyciszenie, a druga – wręcz przeciwnie, przez pobudzenie organizmu. Za „Panią Domu” przedstawiamy proste sposoby na osiągnięcie, tymi dwoma sposobami, stanu odprężenia. Pięknego stanu ciała i ducha, który owocuje pięknym wyglądem.

OD POBUDZENIA DO RELAKSU

  • Odrobina ruchu na co dzień

Ruch pobudza krążenie, dzięki czemu skóra jest lepiej odżywiona i dotleniona, wygląda zdrowiej. Wystarczy 30-40 minut spaceru, by uruchomić mechanizm regeneracji organizmu.

  • Izometria na słabe mięśnie

Trening izometryczny polega na napinaniu mięśni. Pięć minut codziennych ćwiczeń poprawi sylwetkę, a przy tym złagodzi napięcia psychiczne. Ćwiczyć możesz wszędzie, podczas innych zajęć, np. czekając na autobus, napinaj i rozluźniaj mięśnie pośladków, a siedząc za biurkiem czy przed telewizorem, prostuj nogi, rozciągając mięśnie łydek i ud.

  • Energia ze spokoju

Nie lubisz sportu? Ćwicz jogę! Najprostsze pozycje możesz wykonywać sama w domu. Joga odpręża, kształtuje sylwetkę, uruchamia stawy i uelastycznia ciało.

W OAZIE SPOKOJU

  • Wycisz się wewnętrznie

Ludzie spokojniejsi mają mniej zmarszczek. Akupresura pomoże Ci znaleźć wewnętrzną równowagę: kilkanaście razy rytmicznie uciskaj miejsce między kciukiem i palcem wskazującym. Na drugiej dłoni także.

  • Śpij dobrze...

...a będziesz piękniejsza. Bezsenne noce to zmęczona, szara cera. Aby szybko i głęboko zasnąć, weź wieczorem relaksującą kąpiel, np. z dodatkiem naparu z kwiatów lawendy, rumianku lub nostrzyka. Przed snem wypij herbatkę z melisy lub mleko z miodem.


  • Pokochaj samą siebie

Pamiętaj, że nie ma ludzi bez wad! Ty też nie musisz być doskonała. Przyjrzyj się sobie w lustrze i staraj się dostrzec swoje zalety. Uśmiechnij się do siebie, nawet jeśli nie jesteś w stu procentach zadowolona ze swojego wyglądu. Noś ubrania w poprawiających nastrój barwach: czerwone dodadzą energii, pomarańczowe sprawią, że nawet pochmurny dzień wyda się radosny.

  • Dobrze wypoczywaj

Napięcie nerwowe, natłok myśli źle wpływają na urodę. Idź na spacer albo otwórz okno i przez chwilę głęboko oddychaj. To przyniesie Ci szybką ulgę. Znajdź spokojny kącik, w którym popijając dobrą herbatę, będziesz mogła posłuchać ulubionej muzyki lub poczytać książkę, która oderwie Cię od codziennych spraw.