Trudno byloby znaleźć kobietę, która nie marzy o idealnie płaskim brzuchu. Trudno byłoby znaleźć również kobietę, która nigdy nie próbowała pozbyć się fałdek na swoim brzuchu. Większość pań przeszła przez głodzenie się, unikanie czekoladek, restrykcyjne diety. Efekty bywają rózne. Zobacz nowe sposoby na zdobycie i utrzymanie doskonałej sylwetki.

Zjadane uczucia

Samo niejedzenie nie wystarczy - potrzebne jest jeszcze odpowiednie nastawienie. Ważne są twoje emocje, motywacja do podjętej diety i twój stosunek do tego, co jesz. Ideałem jest wybór takich produktów, by były niskokaloryczne, a jednocześnie należały do twoich ulubionych. Zmuszanie się do jedzenia czegoś, czego naprawdę nie lubisz, może tylko sprowokować do sięgnięcia po coś naprawdę niezdrowego i kalorycznego.

Apetyt jest bowiem kontrolowany przez sygnały wysyłane z mózgu, niosące informację o tym, czy jesteś głodna, czy nie. Nasz problem polega na tym, że te sygnały lekceważymy - dlatego jemy nie tylko wtedy, gdy jesteśmy głodni, lecz również wtedy, gdy jesteśmy smutni, źli bądź znudzeni. Aby raz na zawsze skończyć z jedzeniem spowodowanym emocjami, a nie głodem, trzeba zrozumieć, czemu się to robi. Zapisanie wszystkiego, co się zjada i uczuć towarzyszącym ci w danej chwili, pozwoli zdiagnozować, czy twoje emocje wpływają na to, co i ile jesz.

Kiedy już będziesz wiedzieć, czy niebezpiecznym uczuciem jest dla ciebie nuda, stres, czy może smutek, możesz nauczyć się rozpoznawać, kiedy odczuwasz głód wynikający tylko z emocji.

Poznaj samą siebie

Emocjonalny głód dopada cię nagle, fizyczny narasta stopniowo. Jeśli odczuwasz głód jako pokusę lub pragnienie, a nie potrzebę zapełnienia żołądka, jego przyczyną są emocje. Kiedy odczuwasz głód, ale chcesz go zaspokoić tylko konkretnym, zazwyczaj wysokokalorycznym daniem, np. pizzą - znów spowodowany jest on emocjami.

W przypadku fizycznego głodu można zjeść cokolwiek, głód spowodowany emocjami musi być zaspokojony natychmiast, ten fizyczny może poczekać, jedynie zaspokojenie emocjonalnego głodu powoduje wyrzuty sumienia.

W momencie, kiedy nauczysz się rozróżniać głód fizyczny od emocjonalnego, skupienie się na emocjach pozwoli uniknąć ich zajadania.

Dieta płaskiego brzucha

Dieta Płaskiego Brzucha nie jest restrykcyjną dietą, a raczej zbiorem zasad, które warto uczynić naszymi nawykami. Przede wszystkim kładzie nacisk na silny związek pomiędzy ciałem a umysłem. Skupia się na tym, jak jeść, ale wskazuje też, które produkty są korzystne, a które nie.

Oto zasady:

- zapanuj nad emocjami

- każdy twój posiłek nie powinien zawierać więcej niż 400 kalorii,

- jedz nie więcej niż 4 posiłki dziennie,

- jedz produkty zawierające kwasy tłuszczowe jednonienasycone. Występują one w olejach, oliwie z oliwek, orzechach i nasionach niektórych roślin, owocach awokado, ciemnej czekoladzie. Akurat te produkty nie należą do niskokalorycznych, jednak pomagają zrzucić zbędne kilogramy, zwłaszcza w okolicach brzucha. Nie potrafią tego żadne inne składniki pokarmowe! Dodawaj te produkty do każdego posiłku,

- nigdy nie rób sobie przerw w jedzeniu dłuższych niż 4 godziny. Dłuższe niespożywanie żadnego posiłku powoduje zmęczenie i bardzo duży głód, który prędzej czy później zaspokoisz zbyt dużą porcją jedzenia

- postaraj sie zaplanować swoje posiłki. Jeśli wiesz, że jutro będziesz wyjątkowo zajęta, przygotuj coś, co będzie można tylko odgrzać - wtedy pokusa zamówienia dużej pizzy z podwójnym serem będzie słabsza. Robienie zakupów z przygotowaną listą ułatwi z kolei zaopatrzenie lodówki tak, by znalazły się w niej tylko zdrowe produkty.

Sekret atrakcyjnego wyglądu nie kryje się w restrykcyjnym przestrzeganiu diety z dokładnością co do kalorii. Poznaj swój organizm, wypracuj zdrowe nawyki i pozbądź się szkodliwych - a da ci to szansę na schudnięcie bez głodzenia się i tortur!