Axe Instinct jest kolejnym zapachem Axe, opracowanym na bazie afrodyzjaków (podobnie jak czekoladowy Axe Dark Temptation). Powstał dzięki wykorzystaniu połączenia różowego pieprzu i papryczki chilli, które zapewniają wyrazisty zapach poszukiwany przez mężczyzn, a jednocześnie "pikantny" sygnał dla wrażliwego na przyprawy kobiecego zmysłu węchu.

Reklama

EFEKT CZEKOLADOWY OBRUSZYŁ KOBIETY

W poprzedniej kampanii reklamowej Axe słynny już "efekt czekoladowy" powodował, że rzesze kobiet porzucały swoje zajęcia, obowiązkowo opalanie i pluskanie się w wodzie i biegły tłumnie za mężczyzną, który ośmielił się go użyć.

Drapieżne łowczynie męskich ciał, same ubrane w bikini, podrygujące im przy każdym kroku, poddają się swemu instynktowi seksualnemu i przez morza, i lądy mkną ku swojej zdobyczy, niczym przyszłe panny młode na wyprzedaży w Harrodsie.

W zasadzie nie powinien się nikt obrazić – w końcu to mężczyzna występuje tu w roli obiektu erotycznego, a polują na niego przecież kobiety – przedstawione niczym waleczne łowczynie. Szkoda jednak, że po raz kolejny reklama dawała tylko męskie wyobrażenie o kobietach, bo która z nas założyłaby do biegu skąpe bikini? Starając się więc uniknąć posądzeń o przedmiotowe traktowanie kobiet, Axe jednocześnie je utrwalił.

Reklama

MĘŻCZYŹNI SOBIE POCHLEBIAJĄ...

Nowa propozycja firmy trochę zmienia przekaz, jednak w dalszym ciągu opiera się na seksualnych stereotypach. Na szczęście tym razem to mężczyzna jest w większym stopniu obiektem do schrupania a panie tym razem ubrane są dość normalnie. Powiedzmy, że każda nas wie też, że wchodzący do pokoju pełnego kobiet mężczyzna może spowodować zagotowanie się atmosfery.

Reklama

Twórcy reklamy pozwolili sobie na dowcipne nawiązanie do innej kontrowersyjnej reklamy – słynne 2 pokrętła radia tu występują w wersji humorystycznej raczej niż złośliwej – bo mimowolnie ich pocieranie wywołuje wiadomy efekt też u starszego pracownika poczekalni dworca.

Twórcy spotu nie wspominają nic o dualizmie męski-kobiecy, ale swój pomysł na kampanię tłumaczą tak:

"Kampania nowego zapachu Axe to próba podkreślenia nie tylko korzyści emocjonalnej marki. Zależy nam na tym, aby podobnie jak w przypadku czekoladowego Axe Dark Temptation, w parze z emocjami zaznaczyć racjonalny powód działania znanego już ‘Efektu Axe’. W tym przypadku są to składniki – chilli oraz pieprz – znane jako afrodyzjaki. Stąd właśnie ton kampanii ‘hot & spicy’ oraz dwuznaczne hasło "Zapach z pieprzem" – mówi Tycjan Lewandowski, brand manager Axe.

Zobacz kontrowersyjną reklamę Axe

p



_______________________

NIE PRZEGAP:

>>> Zrób sobie owocowy make-up
>>> Osiem magicznych zasad odchudzania
>>> W zdrowym jedzeniu czai się diabeł