Pogoda tego lata nie dopisuje. Właściciele sklepów mogą być jednak spokojni, bo Polacy nie zamierzają rezygnować z wyprzedaży. Na zakupy przecenionych towarów nastawiają się zwłaszcza panie: aż 90 proc. kobiet robiących zakupy w centrach handlowych (jest ich 380 w kraju), zadeklarowało, że weźmie udział w letnich wyprzedażach – wynika z najnowszych badań Grupy IQS.
Tyle że tylko co druga rzecz kupiona na wyprzedaży jest później noszona. Mimo to tylko 20 proc. kobiet jest rozczarowanych zakupami. – Rekordzistki w okresie wyprzedaży potrafią spędzić w centrum handlowym 4 – 6 godzin i wydać 10 tys. zł, poprawiając sobie humor nowymi butami czy apaszkami – mówi Dominika Musialik, marketing manager Silesia City Center.
Średnio jednak w sklepach podczas przecen kobiety spędzają 2 – 3 godziny, wydając do 500 zł. W tym roku największym powodzeniem mają się cieszyć sukienki. Aż 21 proc. kobiet zadeklarowało, że nastawia się na ich zakup podczas trwających już wyprzedaży.