Według szacunków „Rzeczpospolitej” wzrosła sprzedaż większości obecnych na polskim rynku periodyków zdrowotnych. A zagadnienia związane z utrzymaniem atrakcyjnej sylwetki i dobrej kondycji poruszane są również w pismach o tematyce kobiecej, społecznej czy lifestylowej. Sukces tych pism specjaliści tłumaczą faktem, że zamiast ekskluzywnych terapii i drogich leków niedostępnych dla przeciętnego Polaka - proponują naturalne i ogólnodostępne sposoby na zdrowe i piękne ciało, a wokół mediów gromadzą się wzajemnie wspierające się w dbaniu o siebie społeczności kobiet.

Reklama

Dlaczego Polacy, zmuszeni przez kryzys do zaciskania pasa, inwestują w takie periodyki, a zamiast myśleć o tym, żeby starczyło do pierwszego, koncentrują się na atrakcyjnym wyglądzie? Według psychologów wraz z postępującą zamożnością społeczeństwa opanowała nas moda na zdrowy wygląd.

Prof. Zbigniew Nęcki, psycholog społeczny z UW stwierdza, że w warunkach kapitalizmu utrzymanie ładnej sylwetki staje się warunkiem osiągnięcia sukcesu. A w kryzysie ta zależność ma szansę nie tylko się utrzymać, ale nawet zyskać na sile. W konkurencji o kurczącą się liczbę wakatów atrakcyjność fizyczna może okazać się atrybutem decydującym o sukcesie.