Przynajmniej, jeśli chodzi o widok słodyczy...

Dowodzą tego naukowcy z Uniwersytetu w Utrechcie. Holendrzy udając przeprowadzanie testu pamięciowego poprosili 54 studentki o przyjrzenie się zdjęciu kawałka czekoladowego ciasta lub kwiatka. Potem zapytano panie o plany dotyczące zdrowego odżywiania. Jako przekąskę zaoferowano im do wyboru: czekoladę lub ciastko owsiane.

Reklama

CIACHO CZY TORCIK?

Logicznym byłoby, że te widok ciastka narobi paniom apetytu na słodycz i sprawi, że oglądające zdjęcie tortu kobiety częściej się skuszą na czekoladę. Tymczasem było wręcz odwrotnie. Kobiety, które wcześniej wpatrywały się w tort, wyżej oceniły wagę zdrowego odżywiania i zdecydowanie częściej sięgały po zdrowsze ciastko owsiane niż tuczącą czekoladę.

Reklama

Jak tłumaczy Floor M. Kroese, widok przedmiotu pożądania zamiast wystawiać na większą pokusę, przypomina o przyświecającym im celu - czyli na przykład dbaniu o linię. Co prawda człowiek jest rozdarty między potrzebą natychmiastowej przyjemności a chęcią zrealizowania długoterminowego celu, ale ostatecznie ten "wyższy" cel wygrywa.

Naukowcy zastrzegają, że taka zależność dotyczy osób, które powzięły decyzję o odchudzaniu. Nie wiadomo, jak zareagowałyby osoby, które nie mają takiej mocnej decyzji...

Tym jednak, którzy zdecydowani są przestrzegać diety, pani psycholog radzi umieszczanie na lodówce zdjęć smakowitych kąsków.

Reklama

___________________

NIE PRZEGAP:

>>> Jaka jest cena wolnego związku?
>>> Ta kobieta urodzi dwunastoraczki!
>>> Wakacje śladem fantazji erotycznych