Marchew najlepiej jeść na surowo

Wręcz przeciwnie. Gotowanie rozbija twarde błony komórkowe i zwiększa przyswajalność cennego beta-karotenu, głównej zalety tego warzywa, nadającej skórze zdrowy wygląd.

Masło tuczy bardziej niż margaryna

Nawet dietetyczna margaryna w kwestii kaloryczności tylko nieznacznie różni się od masła (jej jedna łyżka margaryny ma 128 kcal, a masła - 132 kcal). A prawdziwe masło nie dość że ma więcej walorów smakowych to jeszcze zawiera zdrowe i naturalne, a nie sztucznie dodawane witaminy.

Warzywa strączkowe sprzyjają tyciu

I znów jest wręcz przeciwnie. Wzdymają, to prawda, ale nie tuczą, a odchudzają. Nie dość, źe są niskokaloryczne (100 g to ok. 100 kcal) i dzięki pęcznieniu podczas gotowania sycą już małą ilością, to jeszcze zawierają substancje zmniejszające wchłanianie tłuszczu w przewodzie pokarmowym.

Dieta bez makaronu i ziemniaków mniej tuczy

Te produkty nie należą do wysokokalorycznych, węglowodany złożone, które zawierają, trawione są stosunkowo wolno. Efektem tego jest długotrwałe utrzymywanie się wysokiego poziomu cukru we krwi, a to zapobiega gwałtownym atakom głodu.

Kawa bardzo pomaga w odchudzaniu

Prawda, że kofeina przyspiesza spalanie tłuszczów. Jednak zbyt duże ilości kawy powodują zaburzenia trawienne, a te raczej utrudniają walkę z nadwagą.

W czasie diety nie wolno jeść żadnych słodyczy

Jak uczulają dietetycy, nie dajmy się zwariować liczeniu każdej kalorii. Największym bowiem wrogiem diety jest nie przekroczenie ich limitu a... stres związany z koniecznością odmawiania sobie wszelakich przysmaków! Czasem więc lepiej się poddać i zjeść cukierka niż pod wpływem zniechęcenia w ogóle zrezygnować z jakichkolwiek diet.

____________________________________

NIE PRZEGAP:

>>> Jest słodki, soczysty i kobiety go kochają
>>> Zobacz defekty urody największych gwiazd
>>> O wyższości prysznica nad wanną