Kolekcja, nad którą dyrektor kreatywny Louis Vuitton Marc Jacobs pracuje wspólnie z japońską artystką, ma trafić do butików na początku lipca. W planach jest także zaprojektowany przez Yayoi Kusamę specjalny wystrój witryn sklepowych.

Reklama

Artystka zasłynęła ze swojej obsesji na punkcie groszków (rodzaj kropek), którymi pokrywała korę drzew, całe pomieszczenia, a czasem także ludzi. Co więcej, współpraca z marką Louis Vuitton zbiega się w czasie z dużą retrospektywną wystawą prac Yayoi Kusama, która 9 lutego otwarta zostanie w londyńskim muzeum Tate Modern, a potem pokazywana także w Rzymie, Madrycie i Paryżu.

Marc Jacobs doskonale orientuje się w świecie sztuki i ma nosa do kreatywnych współpracowników. Już dwukrotnie zapraszał do Louis Vuitton charakterystycznych twórców. Torby ozdobione motywami graffiti pomógł mu stworzyć Stephen Sprouse. Dużym sukcesem były także akcesoria w pastelowych odcieniach zaprojektowane przez Takashiego Murakami nazywanego "japońskim Warholem".

Louis Vuitton nie jest jednym domem mody, który stawia na współpracę z przedstawicielami sztuki współczesnej. Podczas zeszłorocznych targów sztuki Art Basel Miami Beach, Dior zaprezentował kolekcję dodatków zaprojektowanych we współpracy z niemieckim artystą Anselmem Reyle. Motywem przewodnim był charakterystyczny dla artysty design militarnych barw maskujących.