"Gaultier i Mikli to przede wszystkim dwie podobne filozofie. Pierwszy mawiał: "Jeśli nie masz figury modelki, zawsze możesz mieć jej ciuch". Mikli stworzył podobny slogan, który stal się kultowy wśród okularników: "jeśli nie masz figury modelki, zawsze możesz mieć jej okulary" - przypomina w rozmowie z PAP Life Ouiza Aiboud, rzeczniczka prasowa Alaina Mikli'ego.

Reklama

Alain Mikli jest jednym z najbardziej cenionych i kreatywnych projektantów okularów. Za jego twórczością kryje się cała filozofia "ubierania oczu". Wada wzroku staje się dla niego znakiem rozpoznawczym, któremu Mikli potrafi nadać niepowtarzalny styl.

Jean-Paul Gaultier jest wciąż otwarty na nowe doświadczenia. Zaprojektowana przez niego kolekcja okularów na jesień składa się z 20 modeli (12 korekcyjnych i 8 przeciwsłonecznych) w trzech kolorach: czarnym, białym i brązowym. Szczególną uwagę przyciąga model "Peigne trio" (Grzebień trio) w różnych odcieniach brązu, z okrągłymi szkłami i potrójnymi zausznikami. To właśnie te podwójne i potrójne zauszniki przypominające grzebyki są znakiem rozpoznawczym kolekcji "Gaultier by Mikli".

Idealne okulary to nie tylko zaskakujący i prowokujący design. Tworząc nowe oprawki Alain Mikli troszczy się przede wszystkim o jakość produktu oraz o komfort okularnika. Wszystkie oprawki z kolekcji Gaultiera zostały wykonane ręcznie w paryskim atelier Mikli'ego, z materiałów na bazie octanu celulozy.

Nie jest to pierwsza współpraca tych znanych projektantów. Już w 1984 Alain Mikli był odpowiedzialny za wykonanie akcesoriów do kolekcji Jean-Paul Gaultiera. Zresztą nie tylko u niego. Tworzył też dla tak znanych domów mody, jak: Sonia Rykiel, Jil Sander, Claude Montana, Chantal Thomass i Donna Karan.

Okularów z kolekcji "Gaultier by Mikli" kosztują co najmniej 219 euro.