Jak zrobić ze swojego dziecka alkoholika?
Bardzo prosto. Dużą gwarancję skuteczności daje naśladowanie francuskich zwyczajów i podawanie do posiłków lampki wina. Ten trunek odbije się młodemu człowiekowi w dorosłym życiu solidną czkawką...
- Koniec z "happy hours", bo rozpijają młodzież
- Nie ma brzydkich kobiet, tylko wina brak
- Pijesz i tyjesz, czyli alkohol szkodzi figurze
- Pijące kobiety mają lepsze życie erotyczne
- Piękne, bogate i w sztok pijane
- Przychodzi Polak do psychiatry
- Czy jesteś uzależniony od zakupów?
- Energy drinki dodają... nałogów
- Matura bez bólu >>
Pogoda
POLSKA
Sobota 2012-05-26

temp. min 3°C max. 23°C
opady:
brak
Twoje miasto:
Program TV
Sprawdź program swojej ulubionej stacji:
Rodzice, którzy okazjonalnie podają pociechom kieliszek wina, mogą zrobić z nich nałogowych alkoholików - ostrzegają naukowcy. Temat został poddany pod dyskusje dzięki zjawisku, które dotyka brytyjską klasę średnią. Jak donosi brytyjski dziennik „Daily Mail”, coraz więcej rodziców naśladuje zwyczaje Francuzów i podaje młodym wino do posiłków – wierząc, że taka praktyka nauczy ich odpowiedzialnego picia.
NO TO NA ZDROWIE, SYNU!
Z najnowszych badań wynika jednak, że dzieci, które są wprowadzane w świat alkoholu przez swoich rodziców, z większym prawdopodobieństwem w przyszłości będą mieć problem z piciem.
Tak wykazała analiza danych dotyczących 6257 dorosłych osób. Jej wyniki opublikowano w dzienniku „Alcoholism: Clinical & Experimental Research”. “W tej próbie młodych dorosłych wcześniejsze picie było związane ze zwiększonym prawdopodobieństwem wystąpienia i zgłaszania symptomów choroby alkoholowej” – relacjonuje dr Arpana Agrawal, kierownik zespołu naukowców z Washington University w Missouri.
Badanie miało wziąć pod lupę zarówno środowiskowe jak i genetyczne czynniki sprzyjające wystąpieniu uzależnienia. Co ciekawe, jedno z drugim ma wiele wspólnego...
„Wczesne picie było również skojarzone ze zwiększoną genetyczną podatnością na te symptomy”- mówi Agrawal. „W porównaniu z tymi, którzy skonsumowali swój pierwszy napój alkoholowy później niż w wieku 13-15 lat, wcześnie zaczynający pijący wydają się być bardziej genetycznie podatni na późniejsze wystąpienie problemu z uzależnieniem od alkoholu” – dodaje badacz.
Arpana Agrawal tłumaczy, że alkohol zażywany w młodym wieku może prowadzić do zmian we wrażliwym mózgu adolescentów i uaktywnić, jakby „włączyć” geny, które wpływają na podatność na wystąpienie nałogu. Z badania wynika, że narażenie na działanie napojów wyskokowych już po ukończeniu 15 roku życia nie wydaje się istotnie zwiększać ryzyko wystąpienia uzależnienia.
________________________
NIE PRZEGAP:
>>> Dlaczego Polacy zdradzają?
>>> Kto wypina, tego wina...
>>> Dramatyczne skutki "upiększania"
się


















































Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!