Bycie "okularnikiem" jest modne?

Zuzanna Ziętek: - Dziś okulary korekcyjne są inaczej traktowane niż w przeszłości. Kiedyś było to zło konieczne, dziś jest to biżuteria, element garderoby, który ożywia naszą twarz i nadaje jej charakteru. Jest to szczególnie atrakcyjne akcesorium dla mężczyzn, którzy w kwestii modnych dodatków mają ograniczone pole manewru.

Reklama

O modzie na okulary świadczy również popularność tzw. zerówek.

Modne okulary to prosty sposób na zmianę swojego wizerunku. Nie każdy ma wadę wzroku, ale każdy chce wyglądać modnie, stąd stale rosnąca popularność okularów zerówek.

Jak w takim razie okulary wpływają na wizerunek?

Reklama

Kiedyś okulary dodawały powagi. Stanowiły atrybut osób uczonych, oczytanych. Jeśli ktoś chciał dodać sobie lat i sprawiać wrażenie osoby bardziej poważnej zakładał okulary. Dziś nie jest to tak oczywiste. Osoby, które noszą nietypowe, kolorowe oprawki chcą zakomunikować, że są na bieżąco z najnowszymi trendami. Jednocześnie chcą się wyróżniać i podkreślić swoją indywidualność.

Na co zwraca uwagę stylistka okularów?

Reklama

Na bieżąco śledzę najnowsze trendy, które wyznaczają największe domy mody, projektanci. Decyzje stylistów, muszą być odpowiedzią na potrzeby klientów, a ludzie chcą posiadać rzeczy podobne do tych, które noszą znane osoby.

Rynek jest bardzo nasycony, istnieje prawdziwe zatrzęsienie, różnorakich modeli oprawek. Styliści wybierają te modele, które będą charakteryzowały daną markę i będą zgodne z jej estetyką. Przy wyborze duże znaczenie mają również innowacyjne materiały, z jakich oprawki są wykonane.

Na technologiczną innowację postawiła w swojej kolekcji marka Belutti.

W oprawkach z kolekcji Belutti Jelly Eyewear zastosowano grilamid. To on odpowiada za giętkość i lekkość okularów - ważą one jedynie 14 gram. Jest to bardzo elastyczny materiał, który powstał z połączenia plastiku i acetatu. Mimo tak niewielkiej wagi mają one większą trwałość i są bardziej odporne na wszelkie rodzaju uszkodzenia.

Charakterystyczna jest również bogata kolorystyka oprawek z tej kolekcji.

Proponujemy kolory odważne i ekstrawaganckie jak jaskrawe pomarańcze, czerwienie, fiolety, a także odcienie klasyczne. Nie należy bać się kolorów. Chcę obalić powszechnie panujący mit, że jesienią powinny obowiązywać tylko stonowane odcienie z dużą przewagą szarości i czerni. Kolorowe oprawki są doskonałym akcentem, który ożywia wygląd ich posiadacza. Myślę, że taka rozsądna dawka koloru przyda się każdemu.

Zuzanna Ziętek, jest stylistką marki Belutti. Marka powstała w 1999 roku w małej rodzinnej fabryce okularów we Włoszech, w górskiej miejscowości Belluno. Okulary i akcesoria optyczne marki Belutti są dostępne w kilkuset renomowanych salonach optycznych oznaczonych symbolem Authorized Belutti Dealer.