Plakat z roznegliżowanym mężczyzną leżącym na łóżku wyściełanym prezerwatywami ma ostrzec Brazylijczyków przed zakażeniem się AIDS. Aby temu zapobiec, należy kierować się hasłem wymyślonym przez twórców kampanii - "Rób, co chcesz, ale rób to z kondomem". Prezerwatywa ma bowiem ochronić Cię przed zabraniem od przystojniaka pamiątki na całe życie - śmiertelnego wirusa HIV.

Reklama

Zwracający uwagę plakat, przygotowany przez Ministerstwo Zdrowia w Brazylii, przypomina te przygotowywane dotychczas przez PETA i namawiające do przejścia na wegetarianizm. Na jednym z nich australijska piosenkarka, modelka i aktorka - Sophie Monk, również pozowała do zdjęć nago, tyle że na łóżku wyścielanym papryczkami chilli. Na jej fotografii zamieszczono wymowne hasło "Spice Up Your Life - Go Vegetarian" (Spraw, by Twoje życie było pikantniejsze, zostań wegetarianką).

Brazylijska kampania namawiająca do używania prezerwatyw budzi kontrowersje wśród mieszkańców tego kraju. I mimo iż statystyki podają, że aż 16-poc. z 70 tys. zarażonych AIDS ma poniżej 24 lat, to religia katolicka nie pozwala Brazylijczykom na stosowanie kondomów. Podobną reakcję wśród nich wywołała również poprzednia, zorganizowana w 2002 roku, akcja ostrzegająca przed śmiertelną chorobą. Wtedy na plakatach pojawiło się zdjęcie dorosłego mężczyzny i chłopca oraz napis: "Stosuj kondomy ze swoim chłopakiem. O tym również powinien rozmawiać ojciec ze swoim synem".