Kiedy jesteś zdenerwowana i zalękniona, w twoim organizmie uwalnia się kortyzol. To substancja, którą nazywa się hormonem stresu. Zaczyna się wydzielać, gdy jesteś pod wpływem długotrwałego stresu - na przykład masz kłopoty w związku albo nie znosisz swojej pracy. Stres sprawia, że wyglądasz brzydziej, ale także jest odpowiedzialny za to, że porzucasz zdrowy tryb życia - jesteś wściekła i zmęczona, zatem nie masz ochoty na spacer, ale z chęcią strzelisz sobie drinka i zapalisz paieroska.

Reklama

Gdzie kumulują się efekty stresu? Przede wszystkim w skórze i włosach. To one są najlepszym wskaźnikiem procesów, które zachodzą w twoim ciele.

NIESZCZĘŚLIWA BUZIA

Twarz napięcie sygnalizuje ci krostkami, szczególnie upartymi i opornymi na leczenie. Pod oczami pojawiają się cienie, a skóra na czole i policzkach jest przesuszona. Kortyzol sprawia, że cera traci barierę ochronną, a wtedy bakterie śmielej sobie poczynają. Napięcie powoduje także, że system odpornościowy jest osłabiony i nie ma siły walczyć z pryszczami.

Co wtedy robić? Weź sprawy w swoje ręce: sama zdbaj, by skóra była oczyszczona. Zastosuj piling, a potem posmaruj zmiany preparatem przeciwko wypryskom. Zaopatrz się także w korektor i podkład o właściwościach antybakteryjnych.

OCZY POD NAPIĘCIEM

Zdenerwowanie powoduje, że naczynia krwionośne obkurczają się, co prowadzi do puchnięcia powiek. Zapuchniętym oczom dobrze zrobi kompres, na przykład z wacików nasączonych herbatą. Można też użyć kosmetyków chłodzących.

CIERPIĄCE CIAŁO

Stres bardzo wysusza skórę. Zafunduj więc sobie dobry balsam. Możesz także zaszaleć i kupić sobie na przykład specjalistyczną oliwkę do masażu - niektóre sklepy oferują nawet kosmetyki jadalne. Taki masaż nie tylko korzystnie wpłynie na kondycję skóry, ale także ułatwi rozmasowanie napiętych mięśni. Jeżeli dodatkowo wybierzesz olejek różany, dodasz do masażu aromaterapię zapachem, który doskonale łagodzi stres.

STRES WE WŁOSACH

Zależnie od nasilenia stresu włosy albo bardzo się przesuszają, albo są bardzo tłuste. W takich momentach sięgaj po szampon do włosów normalnych - powinien wyregulować gospodarkę hormonalną. Jeżeli twoim utrapieniem jest sucha czupryna, po prostu zastosuj odżywkę nawilżającą. Zestresowane włosy są także bardziej podatne na łamanie. Dlatego najlepiej związywać je i aplikować im kurację specyfikami przeciwko temu problemowi.









Czy masz wrażenie, że musisz częście farbować włosy? Gdy organizm jest bardzo zestresowany przez dłuższy czas, zaczyna gromadzić wodę. W efekcie włosy są mniej nawilżone, przez co pigmenty farby gorzej się trzymają. Jeżeli poddajesz kosmyki koloryzacji w salonie, stosuj przynajmniej raz w tygodniu maseczkę nawilżającą. Natomiast jeśli farbujesz włosy w domu, wybierz preparat, który zawiera składniki nawilżające.

KILKA DOBRYCH SPOSOBÓW

Żyjemy w stresie, bo taki jest dzisiejszy świat. Tym bardziej powinnaś dbać o to, żeby niwelować skutki napięcia. Dlatego spotykaj się z przyjaciółmi - dla nich zawsze warto mieć czas. Uprawiaj seks - wydzielające się podczas igraszek endorfiny unicestwią hormon stresu. Znajdź czas na aktywność fizyczną i to niekoniecznie siłownię. Postaw raczej na zajęcia przy muzyce: zależnie od twojego usposobienia - skocznej lub relaksacyjnej. Jedz dużo witaminy B i magnezu, które mają zbawienny wpływ na spięty organizm.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

>>> Na stres najlepszy jest jogging
>>> Wszyscy jesteśmy alkoholikami
>>> Dlaczego warto mieć brzydkiego partnera
>>> (J)elitarne schorzenie