W ciąży nie więcej niż dwie filiżanki
Kobiety spodziewające się dziecka powinny dla jego dobra ograniczyć dzienne spożycie napojów zawierających kofeinę - ostrzegają brytyjscy naukowcy. Badania przeprowadzone przez lekarzy z uniwersytetów w Leeds i Leicester wykazały związek między wysokim spożyciem napojów kofeinowych przez mamy a niską masą urodzeniową ich dzieci - czytamy w DZIENNIKU.
- Halucynacje po kawie
- Nie żałuj swemu ciału słodyczy!
- Pijesz kawę? Zmniejszy ci się biust
- Hej mamuśka, tego Ci nie wolno!
- Czekolada może zabić Twojego psa
- Chcesz ujrzeć ducha? Wiemy, jak to zrobić
- Matura bez bólu >>
Pogoda
POLSKA
Środa 2012-05-16

temp. min 3°C max. 18°C
opady:
umiarkowane opady
Twoje miasto:
Program TV
Sprawdź program swojej ulubionej stacji:
To nie bez znaczenia, bo małe noworodki są bardziej narażone na powikłania zdrowotne. Niską wagę urodzeniową wiąże się też ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia chorób serca oraz zachorowaniami na cukrzycę.
Zdaniem autorów badań, w dziennym menu przyszłych mam nie powinno się znaleźć więcej niż 200 mg kofeiny. Taką dawkę substancji zawierają dwie filiżanki kawy lub cztery herbaty. Naukowcy dodają jednak, że jeśli kobiecie zdarzy się wypić o jedną filiżankę kawy więcej, nie powinna wpadać w panikę. Według wcześniejszych zaleceń brytyjskiej Agencji ds. Standardów Żywności kobiety ciężarne mogły spożywać do 300 mg kofeiny dziennie.





















































Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!