Tak zaczynamy jeść z ręki byle komu. 6 zasad wywierania wpływu na ludzi
1 2. Zasada niedostępności - bardziej cenimy możliwości i przedmioty, które wydają nam się niedostępne dla innych lub wyjątkowe. PRZYKŁAD: informowanie klientów o wyjątkowo krótkim czasie trwania promocji - "tylko dziś kupisz zestaw garnków wyjątkowej cenie 2000 zł!".
Shutterstock
2 3. Zasada lubienia i sympatii - chętniej ulegamy sugestiom, opiniom i prośbom ludzi, którzy wydają nam się mili, z którymi kontakt sprawia nam przyjemność. PRZYKŁAD: marketing szeptany, czyli przekazywane pozytywnych informacji o produkcie drogą "przyjaciel - przyjacielowi".
Shutterstock
3 4. Zasada autorytetu - chętniej ulegamy ludziom, których wiedzę i poglądy szanujemy - nawet jeśli przekonują nas do czegoś, co nie jest ich "dyscypliną. PRZYKŁAD: wykorzystywanie wypowiedzi ekspertów z różnych dziedzin np. w materiałach reklamowych.
Shutterstock
4 5. Zasada konsekwencji - chętniej doprowadzamy do końca działanie, w które w jakiś sposób się zaangażowaliśmy lub choćby zobowiązaliśmy się do jego podjęcia. PRZYKŁAD: udział w konkursach SMS-owych które polegają na wysyłaniu kolejnych wiadomości w celu "przybliżenia się do wygranej".
Shutterstock
5 6. Zasada społecznego dowodu słuszności - do określonego działania zachęca nas przekonanie, że w podobny sposób postępują inni ludzie. PRZYKŁAD: często wykorzystywane w reklamach hasło "już miliony nam zaufały, bądź następny".
Shutterstock
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję