Promocje i wyprzedaże często działają z zaskoczenia. Nie spodziewając się ich i widząc, jak bardzo cena została obniżona, ulegamy jej magii i kupujemy rzeczy, których wcale nie mieliśmy zamiaru kupiç. Tymczasem wiele z tych promocji tylko na pozór jest korzystnych.
Nie sugeruj się przekreślonymi wysokimi cenami, które zostały rzekomo zmniejszone. Często sprzedawcy, mimo iż towar pierwotnie kosztował np. 800 złotych, wpisują i przekreślają cenę 1000 złotych, za aktualną podając 750 zł. Klient myśli, że zrobił złoty interes, bo kupił towar o 250 zł taniej. Sprawdzając ceny tych samych towarów w innych sklepach, można się przekonać, że tam cena 750 zł jest cena bez promocji.
Przed zakupem - szczególnie drogiego towaru - warto skorzystaç z tzw. porównywarek cen w internecie (np. www.ceneo.pl) które pokażą, jakie ceny za dany towar obowiązują na rynku i gdzie można go kupić najtaniej.
Inną, bardzo często praktykowaną przez sprzedawców, pułapką promocyjną jest to, że mimo iż towar leżacy na półce ma promocyjną, niższą cenę, przy kasie okazuje się, że mamy zapłacić o wiele więcej. Warto sprawdzać na paragonach, czy cena wbita w kasie zgadza się z tą promocyjną. Przydatne jest również sprawdzanie cen w czytnikach kodów paskowych, które porozwieszane sà w większości dużych sklepów.
Jeśli promocja polega na dodaniu do towaru innego towaru "gratis", sprawdê dokładnie, czy rzeczywiście te towary kupione oddzielnie nie będą w sumie tańsze niż w pakiecie .
Darmowy kubek, dwa opakowania w cenie jednego, przekreślona stara cena i obok wypisana nowa. Nie ma dnia, abyśmy nie natknęli się na takie i inne sztuczki handlowców. Czy jednak korzystając z tych okazji, na pewno oszczędzamy?
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama