Dostępność produktów, szeroki wybór i łatwość porównywania cen sprawiają, że Polacy świadomie decydują się na zakupy w outletach. Z raportu KPMG wynika, że Klienci doceniają dodatkowe rabaty – blisko połowa badanych jest skłonna odłożyć zakupy do momentu pojawienia się promocji. Dla 25% badanych determinantem podjęcia decyzji o zakupie danej rzeczy jest marka. Według stereotypów zakupy i wyszukiwanie okazji to domena kobiet, jednak z badań wynika, że mężczyźni wcale nie ustępują kobietom na tym polu.
Mężczyźni wybierają outlety
Centra Designer Outlet w Polsce cyklicznie przeprowadzają badania marketingowe. Ich wyniki potwierdzają, że mężczyźni nie tylko są towarzyszami kobiet podczas zakupów, ale bardzo często inicjują zakupy w centrach outletowych.
– Z przeprowadzonych ostatnio badań wynika, że aż 56 proc. Klientów naszych outletów to mężczyźni. Panowie, tak samo jak kobiety, cenią sobie możliwość zakupu produktów w niższych cenach - mówi Elżbieta Zygmunt, Marketing Manager Designer Outlet Sosnowiec.
Mit: mężczyźni wchodzą do sklepu po konkretną rzecz
Mogłoby się wydawać, że mężczyźni chcą kupić produkt, po który przyszli i jak najszybciej sklep opuścić. Nic bardziej mylnego. Firma BranchBrothers przeprowadziła badania, z których wynika, że w chwili wejścia do sklepu nawet 80 proc. mężczyzn nie jest zdecydowanych na konkretny artykuł, dlatego też panowie cenią sobie możliwość wyboru i wypróbowania lub przymierzenia kupowanych produktów**.
* Wyprzedaże i promocje – jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków, KPMG, 2017
** Jak kupują mężczyźni, BranchBrothers, 2017