Długie zakupy to murowany foch

Lubisz długie zakupy w towarzystwie swojego partnera? Uwaga - on tego nie znosi! Przeciąganie zakupów może skończyć się poważną kłótnią, która przytrafia się ponad połowie par lub porzuceniem cię między wieszakami, a robi tak 1 na 4 facetów!

Reklama

Powód? Mężczyźnie wystraszy zaledwie 26 minut na zakupach, żeby zacząć się śmiertelnie nudzić, podczas gdy ty zaczniesz odczuwać lekkie znużenie dopiero po 2 godzinach - takie wnioski płyną z badań opracowanych przez brytyjski portal zakupowy Quidco.com wśród ponad 2 tys. Brytyjczyków.

Rada – najlepiej unikać wspólnych zakupów za wszelką cenę. Takie rozwiązanie scementuje związek, ale także zapewni święty spokój w sklepie. I nie ma miejsca na wyrzuty sumienia. W Wielkiej Brytanii aż 45 proc. mężczyzn przyznaje wprost, że nie lubi robić zakupów ze swoją partnerką i zrobi wszystko byle ich uniknąć – podaje Quidco.com.

Reklama

Polacy są nie lepsi. Aż 73 proc. z nas przyznaje, że woli robić zakupy w pojedynkę. Pod żadnym pozorem na zakupy z partnerem lub partnerką nie wybiera się aż 31 proc. z Polaków – wynika z badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center.

Niestety większość kobiet lubi robić zakupy u boku swojego partnera. Czym to się może skończyć? Jak pokazują badania Quidco.com – pod wpływem nudy i frustracji 1 na 4 facetów porzuca kobietę w sklepie i wraca sam do domu. 1 na 3 okupuje po kolei wszystkie ławki w centrum handlowym, a 1 na 5 ogląda się za innymi kobietami.

Głodny facet, to zły facet

Reklama

Będzie jeszcze gorzej, jeśli zabierzesz faceta na zakupy o pustym żołądku, będziesz wracać do sklepu po kilka razy lub będziesz się domagać opinii na temat nowej, ale takiej samej jak w domu, małej czarnej – ocenia serwis. Skąd taka zakupowo-płciowa wojna? Według badań naukowców z University of Michigan winna temu jest… ewolucja.

- Mężczyźni na zakupach są bardziej konkretni – polują, jak drapieżnicy. Większość z nich przychodzi do sklepu z gotowym pomysłem na to, co chce kupić. Wchodzi i kupuje, zajmuje im to maksymalnie godzinę. Wydają raz, a porządnie - mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center, największego centrum handlowego na południu Polski. - Kobiety bardziej przypominają zbieraczy. Długo oglądają, najpierw poznają ofertę, potem kupują. Często wracają do jednego sklepu kilkakrotnie, pytają o opinię, robią sobie przerwę na kawę, lubią także zakupy w grupie, a to nie przystaje drapieżnikowi – dodaje.

Co zrobić, żeby zakupy były udane? Przede wszystkim unikać 10 rzeczy najbardziej drażniących mężczyzn na zakupach. 1. nie przesadzaj z pytaniem o opinię. 2. nie wracaj do tego samego sklepu po raz dziesiąty 3. podejmuj szybko decyzje 4. nakarm faceta przed wypadem do sklepów. 5. unikaj zakupów w weekendy i w szczególnie tłoczne dni. 6. wybieraj klimatyzowane sklepy. 7. nie planuj zakupów w czasie ważnego meczu. 8. raczej nie wybieraj się na zakupy w upały lub 9. w czasie deszczu i 10. jeśli kupisz to, po co przyszłaś, skończ robić zakupy.

Oddaj go do przechowalni, nie zginie

Nie oznacza to wcale, że z facetem na zakupach trzeba obchodzić się jak z jajkiem.

Wiele centrów handlowych na świecie ma dziś już przechowalnie dla mężczyzn, w których można zostawić marudzących facetów. Mają tak do dyspozycji TV, prasę i gry video – śmieje się Drzewiecka. - Dobrym rozwiązaniem jest także wybranie się na zakupy do galerii handlowej z wieloma sklepami z elektroniką, gadżetami, księgarniami czy wyposażeniem domu. Zajmą one mężczyznę na dobre 2 godziny, a my możemy w tym czasie robić spokojnie zakupy – dodaje.

Portal Quidco.com wskazuje także inne, alternatywne rozwiązanie – przekup mężczyznę. Obiecaj mu coś w zamian. Okazuje się bowiem, że aż 58 proc. panów jest w stanie lepiej znieść zakupy z partnerką, jeśli w zamian dostanie jakiś prezent – podaje serwis.

CIEKAWOSTKI

• Podczas jednego wypadu do sklepu kobieta wydaje średnio 174 zł, podczas kiedy mężczyzna aż 199 zł – dane SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center.

• Aż 41 proc. kobiet spędza w centrum handlowym więcej niż godzinę, w przypadku mężczyzn odsetek ten wynosi 32 proc. – dane SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center.• 37 proc. mężczyzn deklaruje, że na zakupy wystarczy im mniej niż 30 minut, 30 proc. zamyka się w czasie od pół godziny do godziny – dane SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center.

• 1 na 8 facetów deklaruje, że nienawidzi zakupów ze swoją partnerką, aż 45 proc. jest skłonnych unikać ich za wszelką cenę – podaje Quidco.com.

• Ponad 50 proc. par kończy wspólne zakupy kłótnią - Quidco.com.

Źródło: Silesia City Center

>>> ZOBACZ RÓWNIEŻ!