Badanie wykazało, że pięć z dziesięciu witryn internetowych odwiedzanych przez panie stanowią strony handlowe. Najpopularniejsze z nich zawierają ofertę kosmetyczną.
"71 proc. gości stron internetowych sprzedających środki do pielęgnacji ciała i perfumy to kobiety. Mają one równie wysoką skłonność do odwiedzania witryn elektronicznych z ofertą markowych ubrań. Niemal 67 proc. osób tam zaglądających stanowią właśnie panie" - wskazali autorzy badań dotyczących elektronicznego handlu w Europie.
Piękna płeć dominuje również wśród internautów surfujących po witrynach sieci spożywczych oraz centrów handlowych. W pierwszym przypadku panie są odpowiedzialne za 61,2 proc. odwiedzin, zaś w drugim za 61 proc.
- Choć robienie zakupów online jest dziś domeną kobiet z dużych aglomeracji miejskich, to w najbliższych latach e-handel będzie się coraz bardziej upowszechniał na prowincji. Sprzyja temu coraz łatwiejszy dostęp do internetu i rosnąca świadomość konsumencka - twierdzi Victor Jorge, portugalski ekspert ds. handlu.