Wiele osób wciąż żywi przekonanie, że kobieta będzie odbierana na równi profesjonalnie, jak mężczyzna, tylko wówczas, gdy zrezygnuje z kobiecego wizerunku. Zgodnie z tą teorią twarde businesswoman w garniturach i krótkich, męskich fryzurach miałyby łatwiej przekonywać do siebie współpracowników czy klientów.
Tymczasem badania opisane na portalu Charaktery.eu, a przeprowadzone na Uniwersytecie Hertfordshire wykazały, że mężczyźni znacznie wyżej, pod względem profesjonalizmu i szans na osiągnięcie sukcesu ocenili panie w spódniczkach.
W badaniu wzięło udział 300 ochotników, których poproszono o ocenę zdjęć kobiet. Panie podzielono na ubrane w spodnie i spódnice oraz zupełnie przesłonięto im twarze, by nie miały one wpływu na pierwsze wrażenie. Panowie oceniali panie pod kontem wzbudzanego zaufania, wiary w siebie, sukcesu, elastyczności działania i wynagrodzenia.
Jak podaje serwis Charaktery.eu, badani panowie znacznie wyżej, pod względem wszystkich czynników ocenili kobiety ubrane w spódnice.
Zatem drogie panie, koniec z mało kobiecymi strojami w pracy, kobiecość nie szkodzi naszemu profesjonalizmowi. Powinny jednak pamiętać o zachowaniu umiaru, nadmierne eksponowanie kobiecości, na przykład poprzez zbyt krótką spódnicę bądź głęboki dekolt, przyniesie bowiem efekt odwrotny od zamierzonego.