Piersi, pośladki, nogi, ramiona, wcięcie w talii… Kobiece ciało obfituje w urokliwe miejsca. Wieść gminna głosi, że każdy mężczyzna, jako wzrokowiec z natury, potrafi docenić to piękno. Kto jednak myśli, że panowie „taksują” damskie kształty fiksując się na najbardziej zmysłowych jego częściach, powinien przygotować się na zaskoczenie… Jak wykazały badania, wzrok panów kieruje się najpierw w inne rejony…
Firma EyeTrackShop zbadała, na jakie części ciała kobiet patrzą przedstawiciele obu płci. Na celownik wzięto reklamy damskiej odzieży marki H&M oraz Reebok, przedstawiające atrakcyjne kobiety ubrane w bikini.
Badanie ruchu gałek ocznych w przypadku obserwacji zdjęć pań w bikini wykazało, że – wbrew powszechnym przekonaniom – panowie nie patrzą w pierwszej kolejności na pupy czy dekolty pań. Wzrok badanych mężczyzn kierował się najpierw ku…. twarzom modelek. Dopiero po ponad dwóch sekundach kierował się w stronę biustu oglądanych kobiet.
Paradoksalnie, specjalistkami od „taksowania” seksownych atrybutów kobiecego ciała okazały się inne kobiety. Badane przedstawicielki płci pięknej w pierwszej kolejności przyglądały się biustom obserwowanych kobiet. Inaczej przedstawiała się sytuacja, gdy zdjęcie przedstawiało kobietę w stroju Ewy. Przedstawiciele obu płci najpierw patrzyli na twarz nagiej modelki.