O czym mowa? O Belly Dance, czyli tańcu brzucha. To, jak podkreślają fachowcy, najlepszy i najprzyjemniejszy sposób na jędrne i ponętne ciało. Taniec orientalny zapewni ci nie tylko redukcję tkanki tłuszczowej, napięcie mięśni, ale także sprawi, że twoje ruchy staną się bardziej zmysłowe.

Potwierdza to 27-letnia Hania, menadżerka w jednej z warszawskich firm. "Z niedowierzaniem poszłam na takie zajęcia" - mówi. "Właściwie wydawało mi się to trochę śmieszne, ale atmosfera na zajęciach tak mi się spodobała, że zaczęłam chodzić tam systematycznie" - dodaje.

PIĘKNO RODZI SIĘ SPONTANICZNIE

A jak wyglądają takie spotkania? Najpierw jest krótka rozgrzewka, potem następuje czas, by pod okiem instruktorki ćwiczyć kocie ruchy w rytm arabskich melodii, poznawać kroki. "To jest naprawdę bardzo proste, choć jak patrzyłam na zawodowe tancerki, trochę byłam przerażona" - mówi Hania. "A poza tym taniec brzucha to przede wszystkim improwizacja. Instruktorka oczywiście uczy pewnych postaw, ale pod koniec zajęć dziewczyny świetnie się bawią" - dodaje.

Bądźmy jednak szczere - nie tylko o dobrą zabawę nam chodziło, a przede wszystkim o efekt w postaci wcięcia w tali, smukłych bioder i napiętych pośladków. Spokojnie. Regularne uprawianie tańca orientalnego gwarantuje to wszystko. "Ku mojemu zdziwieniu, po niecałych dwóch tygodniach chodzenia na belly dance, zauważyłam to, czego nie osiągnęłam po koszmarnej diecie i morderczej siłowni. Z niedowierzaniem, ale i z niewyobrażalną frajdą mogłam stwierdzić, że brzuch, zwłaszcza jego mięśnie boczne, stały się napięte, a uda są dużo smuklejsze" - zachwala Hania. Trenerzy gwarantują dodatkowo grację i koordynację ruchów. Jak mówią, regularnie ćwiczony taniec brzucha poprawia ogólną kondycję.

Bo wbrew pozorom ćwiczenia są intensywne i angażują różne grupy mięśni. Poszczególne ćwiczenia pozwalają wzmocnić mięśnie ramion, górnych części tułowia, a także ułatwiają spalanie tkanki tłuszczowej kształtując biodra, pośladki i uda. Te dwie ostatnie partie ciała dzięki tańcu orientalnemu najbardziej zyskują na wyglądzie: stają się szczuplejsze i ujędrniają się.

Nie zrażaj się jednak, gdy efekt będzie się opóźniał. Zresztą po kilku lekcjach sama zobaczysz, że twoje podejście do własnej figury diametralnie się zmieni. Bo taniec orientalny to także sposób myślenia: o sobie i o innych. Wydobywa kobiece atuty i redukuje kompleksy.

Posłuchaj, co na temat belly dance mówi jedna z instruktorek

CO CI BĘDZIE POTRZEBNE?

Ponieważ będziesz się dużo ruszać, najlepiej przygotuj strój przylegający do ciała i niekrępujący ruchów. Jeśli chodzi o obuwie, najlepiej sprawdzają się baletki lub bose stopy. W nauce tańca orientalnego pomocna jest także specjalna chusta z metalowymi monetami do przepasania bioder - w sklepach indyjskich możesz w nich przebierać do woli.

Jeśli nie zachęciłyśmy cię wystarczająco do tego typu zajęć, zawsze możesz spróbować zatańczyć w domu. Spróbuj, a zobaczysz, że to naprawdę wciągające. W internecie znajdziesz mnóstwo muzyki arabskiej oraz filmiki instruktażowe (jak ten poniżej), możesz także zajrzeć na stronę www.belly-dance.pl . Jeśli zdecydujesz się na zajęcia w klubie fitness, pamiętaj o jednym: choćbyś ćwiczyła godzinami, nigdy nie będziesz tańczyć dokładnie tak jak twoja instruktorka, ponieważ każda kobieta ma inną budową ciała, co wpływa na różnice w wykonywaniu ruchów.

p