Do jego uprawiania potrzebne jest posiadanie specjalnych kijków (dostępnych we wszystkich praktycznie sieciach sklepów sportowych i na Allegro), wygodnego stroju i obuwia. Dobrze jest też mieć w pobliżu specjalne szlaki do uprawiania tego sportu, ale u nas to na razie marzenie ściętej głowy. Musimy sobie zatem radzić, najlepiej na utwardzonych, szerokich traktach leśnych.

DLACZEGO CHODZENIE, A NIE BIEGANIE?

Dlaczego nordic walkig jest tak korzystny dla zdrowia i kondycji? Powodów jest kilka:

* rozwija siłę i wytrzymałość ramion

* spala się w jego trakcie więcej kalorii niż przy chodzeniu czy bieganiu

* pozwala na uzyskanie większej stabilności, niż przy joggingu czy nawet chodzeniu

* nie obciąża stawów, co jest szczególnie ważne dla osób starszych

Poza tym uprawiać go może każdy, bez względu na wiek i na tuszę. Na północy Europy nordic walking cieszy się ogromnym powodzeniem wśrod emerytów! Nic w tym dziwnego: ten sport usprawnia układ oddechowy i sercowo- naczyniowy. Poza tym łagodzi napięcia w okolicach barkowych (jest idealny dla osób wykonujących siedzącą pracę) i wmacnia mięśnie tułowia. Bez problemu mogą go uprawiać ludzie z nadwagą, ponieważ minimalnie obciąża stawy. Zatem kijki w dłoń i do przodu marsz!

________________________________

NIE PRZEGAP:

>>> Wegetarianie też mogą być sexy
>>> Smażone móżdżki i inne kulinarne paskudztwa
>>> Szczupli znajomi uleczą cię z otyłości