Chcesz naprawdę być w formie? Dopasuj dietę i trening do wieku

Nasz organizm w każdym wieku ma inne wymagania. Często zapominamy, że wraz z upływającym czasem tempo naszego metabolizmu maleje, zmniejsza się też nasza wydolność. Oczywiście do wielu tych zmian należy się dostosować, jednak dzięki odpowiedniej diecie i systematycznemu wysiłkowi fizycznemu możemy niektóre z tych procesów spowolnić.

wróć do artykułu
  • ~andrzejto
    (2013-09-21 10:04)
    Jana - Zgodnie z paleontologią powinniśmy 20-30% energii czerpać z węgli, i to w postaci naturalnych owoców i warzyw 30-40 Z tłuszczy i 30-40 z białek. To jest naturalna dieta łowcy-zbieracza jakim bylismy przez milion lat...
  • ~Jana
    (2013-09-20 14:08)
    Węglowodany powinny wypełnić ok 60 % dziennego zapotrzebowania na kalorie tzn że 40-letnia osoba powinna dostarczyć ok 255-260 g węglowodanów. Są niezbędne do funkcjonowania organizmu. To min. błonnik. Nie ma błonnika to i jelita gorzej pracują. Węglowodany są w chlebie z pełnego przemiału , w warzywach i owocach, kaszach, ciemnym ryżu itp. Autor tego nie sprecyzował. Należy unikać węglowodanów prostych czyli słodyczy, cukru , a dostarczać złożonych.
    Mózg żywi się glukozą, a ta jest częścią składową właśnie węglowodanów.
    Uważać należy z białkiem, bo nadmiar może uszkadzać nerki i zakwaszać organizm. I na tłuszcz ze względu na jego kaloryczność. Ale ... nie eliminować całkowicie, bo też jest nam potrzebny. Min. do budowy ścian komórek naszego organizmu.

Może zainteresować Cię też: