Określ plany krótkoterminowe – ile realnie możesz schudnąć w ciągu jednego tygodnia. Plan długoterminowy – waga docelowa i czas, w którym chcesz ją osiągnąć. Na kartce wypisz korzyści, jakie zyskasz w momencie osiągnięcia wymarzonej wagi – lepsza samoocena, smuklejsze i jędrniejsze ciało, dobre samopoczucie itp. Ustal także umiarkowaną aktywność fizyczną – ile razy w tygodniu jesteś w stanie poświęcić na ćwiczenia.

Nie katuj się! Raz na jakiś czas pozwól sobie na posiłek, na który masz ochotę, a który niekoniecznie związany jest z Twoją dietą. Nagradzaj siebie za realizację drobnych celów z listy – wizyta u kosmetyczki, może nowa bluzka. Pamiętaj jednak, aby nagrodą nie było jedzenie, zwłaszcza słodycze. To błędne koło, które prowadzi donikąd.

- Pamiętaj, że odchudzanie to proces długoterminowy, podczas którego zachodzi szereg zmian w Twoim organizmie, umyśle i systemie jedzenia. Niczego nie da się przyspieszyć. Dlatego też, aby zrobić to dobrze, przed przystąpieniem do diety, wykonaj podstawowe badania krwi i moczu – radzi Natalia Kwiatek, dietetyk z centrum Naturhouse.

Upewnij się, że Twój stan zdrowia pozwala na wprowadzenie diety i aktywności fizycznej. Jeżeli czujesz, że sama nie dasz rady, udaj się do profesjonalnego dietetyka. Specjalista ds. żywienia pomoże Ci na każdym etapie – rozpisze dietę, porozmawia, gdy zacznie brakować Ci sił i motywacji, będzie dopingował do dalszych starań. Nie można się zniechęcać, spadku wagi nie da się przyspieszyć. Zapomnij o dietach cud, które obiecują szybki spadek wagi, a potem, o czym już nikt nie wspomina, jeszcze szybszy efekt jo-jo. Świetna dieta, na której schudła Twoja koleżanka, też nie będzie dobra, nawet jeżeli rozpisał ją profesjonalny dietetyk. Pamiętaj, że każdy organizm jest inny i wymaga indywidualnego potraktowania. Coś co pomogło przyjaciółce, niekoniecznie pomoże Tobie.

Waż się tylko raz w tygodniu, rano, na czczo, bez ubrania. Panie muszą wziąć pod uwagę dzień cyklu menstruacyjnego, gdyż w zależności od dnia, waga może się wahać z uwagi na zatrzymywanie wody w organizmie w dniach przed, w trakcie i po menstruacji.

Spełnienie powyższych zaleceń pozwoli Ci zdrowo i racjonalnie przejść przez cały proces odchudzania. To potrwa. Nie zrażaj się małymi niepowodzeniami. Wszystko wymaga czasu i zmiany myślenia. Odchudzanie zacznij w głowie!

Podziękowania za przygotowanie artykułu dla ekspertów z Centrów Dietetycznych Naturhouse. 

>>> ZOBACZ RÓWNIEŻ!