To pierwsza akcja edukacyjno-zdrowotna tak szeroko angażująca blogosferę. Jej patronem jest Kominek, najpopularniejszy polski bloger, który będzie propagował kampanię na blogu Kominek.es.

Reklama

Do akcji przyłączyły się m.in. Ania Włodarczyk - blogerka kulinarna, autorka "Strawberries from Poland" (http://strawberriesfrompoland.blogspot.com), Karolina - autorska bloga o modzie Cajmel (http://cajmel.blogspot.com) i Izabela Lenkiewicz - która prowadzi bloga Przed Porodem (http://www.blog.przedporodem.pl).

- Z Polskich Badań Internetu wynika, że blogi w Polsce czyta blisko 11 mln internautów. Jednak to nie liczby decydują o ważności tego kanału. Zdecydowanie bardziej istotne są więzi między autorami blogów i czytelnikami. Rekomendację blogera, którego chętnie czytamy i z którym chętnie dyskutujemy na jego blogu, można porównać do rekomendacji kolegi lub znajomego, któremu ufamy - powiedział Mirek Połyniak z agencji Blog Ninja odpowiedzialnej za organizację kampanii.

- Do wszystkich kobiet mówimy jednym językiem, do wszystkich używamy tych samych argumentów, wszystkie staramy się przekonać do robienia badań cytologicznych w ten sam sposób. Tymczasem te komunikaty powinny być indywidualizowane i dostosowane do osobistej i społecznej sytuacji danej kobiety - uważa profesor Antonina Ostrowska z Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, która jest jednocześnie jednym z członków Rady Programowej Polskiej Koalicji na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy.

Reklama

- Tak zindywidualizowana komunikacja jest możliwa na dużą skalę tylko w mediach społecznościowych. Dlatego silnym wsparciem kampanii na blogach jest oficjalne konto Polskiej Koalicji na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy na NK.pl, które również ruszyło w tym tygodniu - dodaje Mirek Połyniak.

Partnerem Koalicji są także MedOnet - medyczna część portalu Onet oraz Intymna.pl - jeden z największych internetowych sklepów odzieżowych w Polsce.

Polska Koalicja na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy powstała w maju 2011 roku. Skupia ponad 50 organizacji pozarządowych, towarzystw naukowych, firm i instytucji publicznych. Jej celem jest zmniejszenie do 2020 roku o połowę zachorowalności i umieralności Polek z powodu raka szyjki macicy.