Wrześniowy numer amerykańskiej edycji magazynu "Vogue" przejdzie do historii jako najobszerniejszy z dotychczasowych. Znana z obsesyjnej dbałości o szczegóły redaktor naczelna, Anna Wintour, przygotowała prawdziwą ucztę dla oka - od okładki ze zdjęciem Lady Gagi, przez wywiad z córką byłego prezydenta USA Billa Clintona, Chelsea, aż po 916 stron z najnowszymi trendami na nadchodzącą jesień. Oczywiście w urodzinowym wydaniu nie zabraknie też materiałów wspomnieniowych - wywiady z modelkami, projektantami i wydawcami pisma stanowią trzon wrześniowego numeru "Vogue'a".

Reklama

Trwa ładowanie wpisu

Skromne początki magazynu "Vogue" datowane są na rok 1892, gdy pismo wydawano jako niewielki tygodnik. Po sprzedaży tytułu wydawnictwu Conde Nast Publications w 1910 r., "Vogue" rozpoczął ekspansję na rynki europejskie. W latach 60. ubiegłego wieku, pod okiem legendarnej znawczyni mody, Diany Vreeland, pismo zaczęło docierać do młodszych czytelniczek, głównie za sprawą okładek, na których pojawiały się zdjęcia takich ówczesnych piękności jak: Twiggy, Veruschka czy Lauren Hutton. Dopiero w roku 1973 tytuł zmienił się w miesięcznik, którym pozostaje do dziś.

Magazyn "Vogue" powszechnie uważany jest za najbardziej wpływowy magazyn modowy na świecie. Jego wagę podkreślają znawcy branży, celebryci oraz filmowcy. Pismo "zagrało" w takich produkcjach, jak "Seks w wielkim mieście", wzorowano na nim także książkę i film "Diabeł ubiera się u Prady". W 2007 r. nakręcono film dokumentalny "The September Issue", ukazujący kulisy pracy nad wrześniowym numerem.

Lokalne edycje "Vogue'a" wydawane są w 8 krajach świata. Na przyszły rok planowane jest uruchomienie tytułu w Tajlandii i Ukrainie. Conde Nast wydaje również skierowany do mężczyzn "Men's Vogue" oraz nastawiony na nastoletniego czytelnika "Teen Vogue".

Trwa ładowanie wpisu