Custo i David Dalmau przyjechali do Łodzi na zaproszenie organizatorów FashionPhilosophy Poland Fashion Week, czyli po prostu polskiego tygodnia mody, który potrwa od 27 do 30 października.

W Łodzi hiszpańscy projektanci - prezentujący swoje kreacje na najsłynniejszych wybiegach świata - pokażą kolekcję "Tripolar" na sezon wiosna-lato 2012. Składają się na nią dwie linie ubiorów codziennych oraz linia wieczorowa. Wszystkie sylwetki zdominowane są przez wzory współczesnej grafiki, kalejdoskopową kompozycję i technikę 3D. Custo Barcelona ma ponad 3 tys. punktów sprzedaży w 40 krajach.

Reklama

Najbardziej spektakularną, a zarazem najistotniejszą częścią każdej edycji Fashion Week Poland, są pokazy Designer Avenue, które odbędą się w dniach 27-30 października. To przegląd najciekawszych dokonań uznanych projektantów, jak i szansa na zaistnienie mało znanych marek, wyłonionych przez Radę Programową tygodnia mody.

"Dla mnie największą wartością tej imprezy jest to, że po czterech edycjach polscy projektanci zaczynają być doceniani zagranicą" - powiedział Jacek Kłak, szef projektu FashionPhilosophy Fashion Week Poland.

Podczas październikowych prezentacji można będzie zobaczyć kolekcje Agaty Wojtkiewicz, Agnieszki Maciejak, Aleksandry Kmiecik, Bohoboco, Blessus, Joanny Klimas, Łucji Wojtali, Łukasza Jemioła, Michała Szulca, MMC Studio, Moniki Ptaszek, Natalii Jaroszewskiej, Natashy Pavluchenko, Nennuko, duetu Paprocki & Brzozowski, Piotra Drzały, Polygon, Shumik 100%, Wioli Wołczyńskiej oraz Zuo Corp. Odbędą się trzy pokazy specjalne. To w sumie dwadzieścia trzy pokazy w cztery dni.

"Myślę, że ścigamy sąsiadów. Byłam ostatnio na tygodniu mody w Wiedniu, który jest bardzo profesjonalnie przygotowany, ale skala całego wydarzenia jest mniejsza. Osobiście chylę czoła organizatorom, ponieważ to ogromny projekt, ogromne przestrzenie, a ta impreza jest naprawdę na wysokim poziomie. Największym sukcesem jest to, że udaje się tam sprowadzić media i to nie tylko z Warszawy" - podkreśla w rozmowie z PAP Life Natalia Jaroszewska.

Na tę edycję organizatorzy zaprosili nie tylko zagraniczne media, ale także projektantów. Oprócz pokazu Custo Barcelona niezwykłe emocje wywołuje także zaplanowane na piątek show Jeremy'ego Scotta z kolekcją stworzoną dla marki adidas ORIGINALS. Projektant po raz pierwszy przyjeżdża do Polski i jak mówi kolekcja, którą tu zaprezentuje to "kwintesencja wyczesanego i kolorowego stylu ulicy; pełno w niej drapieżności dżungli i militarnego designu".

Reklama

Jesienną edycję Designer Avenue zamknie pokaz specjalny Dawida Tomaszewskiego, który udział w FashionPhilosophy wpisał już na stałe do swojego kalendarza, co potwierdza prestiż polskiego tygodnia mody. Inspiracją kolekcji "Vanitas Flowers" było malarstwo XVII wieku i obecność w nim tematyki przemijania. Transparentne wzory kwiatowe to alegoria witalności, ale jednocześnie śmiertelności, ponieważ Tomaszewski odchodzenie uznaje za pozytywną część życia.

"Dzięki tygodniom mody w Łodzi powstała w polskiej modzie sezonowość. Kiedyś tego nie było i mogło to nas oddzielać od Europy. Dziś już tylko łączy. To, że u nas już jest sezonowość w modzie dostrzegają również zagraniczni projektanci i przyjeżdżają do Polski jak na każdy inny fashion week" - podkreśla Irmina Kubiak, szefowa projektu.