Niefortunna wypowiedź padła z ust modelki podczas wywiadu, jakiego w 2009 roku udzieliła magazynowi "WWD". Na pytanie redaktora, czy ma jakieś motto, którym kieruje się w życiu Moss odpowiedziała: "Mam ich wiele. Nic nie smakuje lepiej niż chudość. To jedno z nich"

Reklama

Słowa modelki, która jest idolką wielu młodych dziewcząt zbulwersowały opinię publiczną. Zdaniem zaniepokojonych rodziców, takie wypowiedzi połączone z bardzo szczupłym wizerunkiem Moss promują zachowania, które mogą prowadzić do anoreksji młodych dziewcząt. Krytyka postawy Kate Moss była tak silna, że zarówno sama modelka, jaki i reprezentująca ją agencja próbowały bronić niefortunnej wypowiedzi twierdząc, że została ona wyjęta z kontekstu i na pewno nie odzwierciedla motta, jakim kieruje się w życiu gwiazda modelingu.

Całą aferę związaną z kontrowersyjnym mottem modelki postanowiła wykorzystać odzieżowa marka Teen Modeling. W swojej ofercie firma umieściła koszulki dla dziewcząt i niemowlaków z hasłem "Nothing tastes as good as skinny feels" (nic nie smakuje lepiej niż chudość). T-shirty były dostępne w Wielkiej Brytanii w ofercie internetowego sklepu zazzle.co.uk

Media

Nietypowa kolekcja marki Teen Modeling nie spodobała się rodzicom. Do brytyjskiego urzędu zajmującego się standardami w reklamie wpłynęły skargi. Zdaniem wielu osób koszulki z takim hasłem są niebezpieczne dla dziecka, ponieważ promują nadmierną chudość. Przez takie slogany dzieci dostają sygnał, że wychudzona sylwetka jest czymś fajnym i pożądanym.

Pod wpływem wielu skarg rodziców, Advertising Standards Authority, brytyjska instytucja czuwająca nad zachowaniem standardów w reklamie, zakzała sklepowi zazzle.co.uk sprzedaży niefortunnych koszulek i zażądała usunięcia ich reklam ze strony internetowej. Sklep zastosował się do zakazu i wyeliminował ze swojej oferty zarowno t-shirty z hasłem Kate Moss, jak i koszulki z napisem "Please don't feed the model" (proszę nie karmić modelki).