Ponad połowa kupujących jest w stanie zapłacić więcej za żywność, która przyczynia się do ich zdrowia i dobrego samopoczucia, a 84 proc. podczas zakupów bierze pod uwagę wartość jedzenia dla organizmu. Jednocześnie 6 na 10 osób nie jest pewnych, w jaki sposób wybrać produkty, które będą miały najlepszy wpływ na ich zdrowie. W przypadku wątpliwości najlepiej wybierać jak najmniej przetworzone produkty i koniecznie przeczytać skład.

Reklama

Coraz wyższe ceny i ogólna niepewność, z jaką mamy ostatnio do czynienia, powoduje stres i ma niestety negatywny wpływ na zdrowie wielu z nas. Na szczęście, jak wynika z badania Deloitte, większość konsumentów ma świadomość, że szczególnie w nerwowych czasach warto zadbać o swoją dietę. Najprostszym sposobem jest wybieranie nieprzetworzonych produktów, takich jak świeże warzywa i owoce, które jednocześnie często są tańsze niż gotowe posiłki. Przy tym warto pamiętać, że te bez opakowań, czy wyglądające mniej atrakcyjnie, są tak samo wartościowe, a mogą kosztować mniej. Pewność wysokiej jakości przetworzonych produktów da nam uważne przeczytanie opakowania, szczególnie składu, a także europejski symbol zielonego listka, potwierdzający ekologiczne pochodzenie – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Prawie połowa konsumentów (48 proc.) uważa, że obecnie zakupy są bardziej stresujące niż rok temu. Jako główną przyczynę wyższego niepokoju 53 proc. wskazuje rosnące ceny żywności, wynika z raportu Deloitte. Na drugim miejscu jako źródło zdenerwowania 13 proc. konsumentów podało pogorszenie sytuacji finansowej. Trzecie miejsce, z wynikiem 12 proc., zajmuje obawa o zarażenie lub rozniesienie wirusów, takich jak Covid-19, podczas zakupów.

Zdrowie pomimo inflacji

Mimo niepokoju związanego ze wzrostem cen, wielu klientów nadal opiera się inflacyjnej presji kupowania jak najtańszych produktów i koncentruje się na tych, które wspierają zdrowie i dobre samopoczucie. Takie podejście ma 55 proc. osób, które deklarują, że są w stanie zapłacić więcej za zdrową żywność. Zdecydowana większość (84 proc.), nawet jeśli chce oszczędzać, bierze pod uwagę znaczenie kupowanych produktów dla zdrowia. Choć 8 na 10 klientów zdaje sobie sprawę, że najlepsza dla organizmu jest świeża żywność, to podobny odsetek respondentów zwraca większą uwagę na niemarnowanie jedzenia. To świetny sposób na oszczędności, który można realizować kupując mniej a częściej.

To zrozumiałe, że w czasach wysokiej inflacji konsumenci, szczególnie ci świadomi, mają zdecydowanie więcej dylematów podczas zakupów. Dobrym sposobem na ułatwienie sobie życia mogą być zakupy w sklepach online, oferujących zdrową żywność. W internecie można dużo szybciej i łatwiej porównać ceny produktów, a wybierając sprawdzony sklep mamy pewność, że oprócz komfortu i zaoszczędzonego czasu otrzymamy pewność dobrej jakości produktów – dodaje Łukasz Gębka.

Źródło: https://www2.deloitte.com/us/en/insights/industry/retail-distribution/future-of-fresh-food-sales/fresh-food-as-medicine-for-the-heartburn-of-high-prices.html.