Reklama
Warszawa
Reklama

5 mało znanych sposobów na wiosenne przesilenie. To działa!

14 kwietnia 2015, 07:41
Żeby wyjaśnić wiosenne przesilenie, należy sięgnąć do początków – znajdziemy je w zimie. Wtedy dociera do nas mniej światła, zwalniamy obroty, stajemy się ospali. Produkujemy melatoninę, czyli tzw. hormon snu. Przy tym ograniczamy produkcję serotoniny, czyli „hormonu szczęścia”. Jej rezerwy wykorzystujemy w tych trudnych, mroźnych i ciemnych miesiącach. Pojawia się nierównowaga w gospodarce hormonalnej – powstaje przepaść pomiędzy poziomem melatoniny a serotoniny. To powoduje zmiany nastroju.
Żeby wyjaśnić wiosenne przesilenie, należy sięgnąć do początków – znajdziemy je w zimie. Wtedy dociera do nas mniej światła, zwalniamy obroty, stajemy się ospali. Produkujemy melatoninę, czyli tzw. hormon snu. Przy tym ograniczamy produkcję serotoniny, czyli „hormonu szczęścia”. Jej rezerwy wykorzystujemy w tych trudnych, mroźnych i ciemnych miesiącach. Pojawia się nierównowaga w gospodarce hormonalnej – powstaje przepaść pomiędzy poziomem melatoniny a serotoniny. To powoduje zmiany nastroju. / Shutterstock
Wiosenne przesilenie (ang. Spring Fever) traktowane jest przez naukowców coraz poważniej. Kwiecień uznawany jest za jeden z najokrutniejszych dla ludzkiego organizmu miesięcy w roku. Dlaczego tak się dzieje? I jak temu przeciwdziałać?
Reklama
Reklama
Tematy:
przesilenie wiosenne przesilenie emocje emocje kobiety

Powiązane

Reklama
Reklama
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    Reklama

    Zobacz więcej

    Reklama