2012 rok zapowiedziany jest jako czas zmian na rynku prasy lifestylowej. Już teraz dwa ważne magazyny "Harpers Bazaar" i mający także polską edycję "Glamour" zapowiedziały, że wraz z marcowym numerem zaprezentują swoją zmienioną odsłonę.

Reklama

Na styczniowej okładce amerykańskiego "Glamour" goszczą siostry Kardashian. I właśnie taki będzie kierunek zmian. Jak podaje branżowy dziennik "WWD" czytelnicy mogą się spodziewać "więcej trendów i popkultury".

Z kolei "Harper's Bazaar", pismo kojarzone przede wszystkim z "wielką modą" i ekskluzywna estetyką, ma zmienić się "nie do poznania". Za tę metamorfozę odpowie Robin Derrick, były dyrektor kreatywny brytyjskiego "Vogue'a". Magazyn, który w 20 krajach (nie ma polskiej edycji) wydaje koncern Hearst, ma zmienić nie tylko zawartość, ale także zwiększyć rozmiar. Jest to zaskakująca decyzja, ponieważ ostatnie kilka lat na rynku prasy lifestylowej to trend na coraz mniejsze formaty, a nawet wydania mini.

2012 rok ma też być ważny dla modowego rynku e-commerce. Internetowe wydania magazynów o modzie coraz częściej nawiązują współpracę z internetowymi sklepami z odzieżą, w efekcie droga od czytania o trendach do zakupu wybranych propozycji bardzo się skróciła. Stronę e-commerce, która zajmować się będzie dystrybucją mody zapowiedział na 2012 Hearst.

Media