Muzyczne sety na płytę przygotował paryski DJ Michel Gaubert. Na krążku znajdą się utwory znane z pokazów mody marki, a także te, które rozbrzmiewają w luksusowych wnętrzach butików Bottega Veneta.
Do współpracy nad albumem zaproszono również francuskiego pianistę Maxence'a Cyrina, a także norweskiego producenta Lindstrom - obaj przez lata tworzyli muzyczne interpretacje pomysłów Maiera.
"Chciałem pomieszać różne style muzyczne, to idealny sposób, aby dostarczyć melomanom różnorodnej uczty muzycznej" - wyjaśnił Maier. "To pozwoli słuchaczom po raz pierwszy usłyszeć nieznane dotąd gatunki i interpretacje muzyczne" - dodał.
Dla dyrektora kreatywnego luksusowego domu mody, to wydawnictwo muzyczne to sposób na pokazanie innej twarzy marki.
"Muzyka, którą wybieramy na nasze pokazy i do naszych butików, stanowi ważne element wizerunku marki i podkreśla jej charakter. Muzyka tworzy nastrój, jest wstępem dla każdego pokazu. Za każdym razem, gdy przed pokazami pracowałem z Michelem Gaubertem, zakochiwałem się w czymś, czego nigdy dotąd nie słyszałem. Chciałem się podzielić tym doświadczeniem" - dodał projektant.
Dwupłytowy album zatytułowany "Intreccio Uno" w cenie 45 dolarów jeszcze w listopadzie dostępny będzie w butikach marki na całym świecie, a także w sklepie internetowym.