Kolekcja inspirowana jest elementami od dawna kojarzonymi z Versace, takimi jak skóry, nadruki i intensywne kolory. Nie ma wątpliwości, że kolekcja Versace wywoła w sklepach H&M nie mniejsze zamieszanie niż kolekcja Albera Elbaza z domu mody Lavin, która pojawiała się w H&M w zeszłym roku i w wielu sklepach została wyprzedana w ciągu kilku minut. Później wiele kreacji można było odkupić po wyższych cenach na eBayu, ale i tam cieszyły się dużym zainteresowaniem.

Reklama

Aby potęgować napięcie oczekiwania, H&M systematycznie zdradzał szczegóły współpracy z Donatellą Versace i jej domem mody. W czwartek pojawiły się w końcu zdjęcia całej kolekcji, która 17 listopada trafi do około 300 sklepów na całym świecie.

"Jestem szalenie podekscytowana współpracą z H&M i możliwością dotarcia do szerokiej rzeszy klientów firmy. Kolekcja będzie stanowić kwintesencję stylu Versace, będzie doskonała dla H&M i dla fanów Versace na całym świecie" - powiedziała Donatella Versace.

"Donatella podzieliła się z nami zasobami archiwum Versace i ikonicznymi projektami marki. To dla nas wielkie święto i idealna kolekcja przed Sylwestrem" - dodała Margareta van den Bosch, creative advisor H&M. Wśród proponowanych przez Donatelle Versace w kolekcji dla H&M modeli nie zabraknie kopii czarnej sukni na szelkach, w której nie tak dawno mogliśmy podziwiać Cheryl Cole. W wersji dla H&M ozdobą klasycznej kreacji są złote guziki. Jeszcze więcej skojarzeń wywoła turkusowa, cekinowa krótka sukienka ozdobiona motywami liści paproci. Znawcy mody bez problemu odgadną, że jest to wariacja na temat głośnej szyfonowej kreacji, którą Jennifer Lopez miała na sobie podczas rozdania Grammy Awards w 2000 roku.

"Nie mogę doczekać się, żeby zobaczyć, w jaki sposób masowi odbiorcy włączą te stroje do swoich stylizacji" - powiedziała Donatella Versace.

W skład kolekcji wejdą też dodatki - buty na wysokich obcasach i biżuteria. Kolekcja męska skupia się na wyrazistym krawiectwie - znajdziemy w niej zarówno smoking, jak i paski czy biżuterię dla panów. I po raz pierwszy w kolekcji designerskiej H&M, dostępne będą elementy wystroju domu, jak poduszki i pościel.

"Versace to jedna z najważniejszych marek modowych ostatnich czasów, a jej kolekcja dla H&M będzie wytworna i ekspresyjna - będzie wszystkim, co Versace oznacza dla świata mody. To niesamowicie uroczysta współpraca, a jej efekt będzie doskonały na sezon przyjęć i imprez" - mówi Margareta van den Bosch.

Reklama

Dom mody Versace to marka do głębi przesiąknięta luksusem. Została założona w 1978 roku przez Gianniego Versace, którego śmiałe projekty zrewolucjonizowały modę, nadając świetnie skrojonym, klasycznym modelom nutę prowokacji. Od roku 1997 pracę Gianniego Versace kontynuuje Donatella Versace, która przekształciła markę w światowy dom mody, będący synonimem luksusu w nowoczesnym rozumieniu.

Versace to kolejny dom mody współpracujący z H&M. Wcześniej współpracowali z sieciówką: Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Comme des Garons, Jimmy Choo i ostatnio Lanvin.

PAP/EPA