Klienci będą mogli spersonalizować dwa z klasycznych modeli Martensów: 1460 (z ośmioma rzędami dziurek na sznurówki) i 1461 (z trzema rzędami). Do wyboru są różne rodzaje skóry, materiałów wyścielających, cholewek, sznurówek i szwów. Do tego oczywiście dochodzi rozmiar stopy. W ten sposób zakup butów staje się skomplikowanym wyborem "krok po kroku", a klienci mogą zafundować sobie nawet bardzo ekskluzywną - wykonaną z cennego kurdybanu lub skóry strusia - wersję kultowych Martensów.

Reklama

Wszystkie wskazania i uwagi klienta zostają wysłane do fabryki w Northamptonshire i już po 3-4 tygodniach można je odebrać w sklepie przy Dover Street Market w Londynie.

Buty Dr. Martens charakteryzujące się żółtymi szwami i opatentowaną przez doktora Martensa, poduszką powietrzną na pięcie, kiedyś używane głównie przez subkultury punków i skinheadów, z czasem stały się popularnym obuwiem użytku codziennego.

Doktor Klaus Martens będąc na nartach w Alpach Bawarskich doznał kontuzji kostki. Opracował więc rodzaj obuwia, które zapobiegłoby wstrząsom stopy. Pomysł wdrożył do masowej produkcji w 1949 roku, zakładając wraz z Herbertem Funkiem fabrykę w Monachium. W roku 1959 roku prawa do produkcji kupiła brytyjska firma R. Giggs Group Ltd. Angielski producent nadał butom charakterystyczny wygląd - dodał żółtą nić przy obszyciu podeszwy. Pierwsza para brytyjskich Martensów pojawiła się na rynku w 1960 roku. Wkrótce buty przyjęły się wśród subkultur muzycznych, a do ich popularności przyczynili się m.in. Pete Townshend i Iggy Pop.