Naomi Campbell jako czekoladka, która od teraz ma nową konkurentkę? Taki przekaz ma reklama czekoladowego batonika marki Cadbury’s. Czarnoskóra modelka powiedziała, że poczuła się zszokowana i zraniona widząc w gazetach i na bilboardach swoje imię w sąsiedztwie batonika Dairy Milk Bliss - donosi internetowe wydanie brytyjskiego dziennika Daily Mail
Reklama sugeruje, że „w mieście” pojawiła się nowa „diva” na wzór Naomi. („Move over Naomi, there’s a new diva in town”). Tą divą, jak nietrudno się domyślić, ma być czekoladowy baton.
„Jestem zszokowana. Bycie określaną jako czekoladka jest denerwujące nie tylko dla mnie, ale dla wszystkich ciemnoskórych kobiet i ciemnoskórych ludzi. Nie znajduję w tym określeniu ani cienia humoru. Jest obraźliwe i raniące” – komentowała Naomi Campbell.
„To XXI wiek, nie lata 50-te. Wstydź się, Cadbury” – protestowała matka modelki.
Przedstawiciele organizacji walczących o prawa ciemnoskórych zaapelowały o bojkot produktów firmy Kraft Foods. do której należy m.in. marka Cadbury’s.
Firma Kraft Foods wystosowała oświadczenie, w którym zapewniła, że reklamie nie towarzyszyły żadne obraźliwe intencje. Zapewniła też, że plakaty z reklamą zostaną usunięte a kampania nie będzie wznawiana.
Naomi Cambell rozważa wystąpienie przeciw firmie na drogę sądową.