Kampanię rozpoczęła w maju 2008 roku Fundacja ORIMARI Marzenny Szustkowskiej, pomagająca dzieciom dotkniętym różnymi problemami zdrowotnymi. Ubiegłoroczne doświadczenia i odzew rodziców, skłoniły Fundację do kontynuacji tego projektu.
JAKI JEST CEL TEJ KAMPANII?
Celem kampanii jest uświadomienie rodzicom i opiekunom, jak ważne dla zdrowia dzieci jest przeprowadzanie badań profilaktycznych. Regularna kontrola stanu zdrowia pozwala zapobiec wystąpieniu wielu poważnych schorzeń. Wykonywanie takich badań umożliwia również wczesne wykrycie choroby, a dzięki temu rozpoczęcie leczenia w stadium, dającym największe szanse na szybkie wyleczenie.
Fundacja ORIMARI przypomina o prostym sposobie zabezpieczenia prawidłowego rozwoju dzieci poprzez zwiększenie zainteresowania rodziców monitorowaniem najważniejszych parametrów zdrowotnych. Ocena podstawowych elementów, jak badanie morfologii krwi, badanie ogólne moczu czy wykonanie badania ultrasonograficznego brzucha ujawnia często niezauważalne jeszcze objawy chorobowe.
W tym roku patronat nad kampanią objęła prof. dr hab. n. med. Anna Jung – Kierownik Kliniki Pediatrii, Nefrologii i Alergologii Dziecięcej Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie, członek polskich i europejskich towarzystw naukowych, ekspert programów profilaktycznych i prozdrowotnych.
Partnerem Fundacji ORIMARI przy realizacji tegorocznej edycji jest Deutsche Bank.