Gośćmi spotkania będą Agnieszka Czerkawska oraz Grzegorz Marcinkowski z Fundacji ADYS.
- Coraz częściej słyszymy groźnie brzmiące słowo dysfunkcja, coraz częściej u dzieci diagnozuje się ADHD, dysgrafię, dysleksję, zespół Aspergera. Czasami mamy wrażenie, że zapanowała moda na dysfunkcje. Warto wiedzieć, co te pojęcia oznaczają, co to w praktyce oznacza dla dzieci i dla ich rodziców. Czy na pewno zawsze ADHD to ADHD, a dysleksja to dysleksja, a nie lenistwo? Jak pracować z dziećmi, które z tymi dysfunkcjami muszą żyć? Na te pytania odpowiedzą eksperci z Fundacji Adys. Pracują z takimi dziećmi na co dzień - zapowiedział prezes Fundacji Kidprotect.pl Jakub Śpiewak.
Przed spotkaniem, do poniedziałku, do godz. 17 można wysłać pytania do ekspertów na adres a.pawlowska@kidprotect.pl.
Spotkania z cyklu "Przy kawie o dzieciach" odbywają się w każdy ostatni wtorek miesiąca o godz. 18 w lokalu "Chwila Da Klub" w Warszawie. Podczas spotkań rodzice przy filiżance kawy mogą dyskutować na temat wychowania dzieci, a także porozmawiać z zaproszonymi ekspertami. Wstęp na spotkania jest wolny i bezpłatny.
Spotkania są częścią programu "Mądrzy Rodzice", w ramach którego przeprowadzono ogólnopolskie badanie poziomu kompetencji wychowawczych rodziców. Rodzicom zadano pytania dotyczące tego, co dziecko w określonym wieku powinno wiedzieć i potrafić oraz zachowań typowych dla dzieci w różnych grupach wiekowych. Zostały im także przedstawione sytuacje konfliktowe z udziałem dzieci. Rodzice mieli do wyboru kilka reakcji na daną sytuację. Wyniki badań opracowano na zasadzie klasówki - rodzice otrzymali punkty za odpowiedzi, a na koniec ocenę. Aż 17 proc. rodziców uzyskało ocenę niedostateczną, 41 proc. mierną, a 34 proc. dostateczną. Nikt nie otrzymał oceny celującej. Tylko 8 proc. rodziców otrzymało ocenę dobrą lub bardzo dobrą.
W badaniu wzięło udział 1001 dorosłych Polaków.
W ramach kampanii odbywają się także szkolenia liderów, którzy będą prowadzili w całej Polsce szkoły dla rodziców według programu przygotowanego przez specjalistów z fundacji. Więcej informacji na temat kampanii oraz badań można znaleźć na stronie www.madrzy-rodzice.pl.