Wyniki wskazują, że coraz więcej z nas zamiast słodkiego nic nierobienia wybrałaby aktywny wypoczynek, by przeżyć przygodę i poczuć adrenalinę (niemal 50% pokolenia gen-Z, ponad 45% osób w wieku 30-44 lata oraz 37% osób w wieku 45-59 lat). Kobiety (ponad 62%) zdecydowanie bardziej stawiają na eksplorowanie lokalnej kultury i stylu życia niż mężczyźni (54,5%). Jednocześnie 36% z nas koncentruje się na zwiedzaniu i docieraniu w znane miejsca, nie wchodząc w interakcje z mieszkańcami. Będąc na miejscu, najchętniej oddajemy się kulinarnej degustacji, którą co trzeci respondent uwiecznia na zdjęciach, którymi dzieli się w mediach społecznościowych. Ponadto lubimy się zmieniać w bacznych obserwatorów lokalnego życia i codzienności, popijając kawę w lokalnej kawiarni.

Reklama

Dlaczego podróżujemy?

  • Żeby eksplorować lokalną kulturę i styl życia (restauracje, puby, nocne życie, praktykowanie języka obcego) - 58,6%
  • Żeby przeżyć przygodę i poznać innych podróżników - 43,9%
  • Żeby zwiedzać i docierać w znane miejsca (nie wchodząc w interakcje z mieszkańcami) - 36%
  • Żeby uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych (wystawy, koncerty, festiwale muzyczne) - ponad 23%. To motywacja szczególnie popularna wśród przedstawicieli pokolenia Z (ponad 28%), a także mężczyzn (ponad 26% versus 19,2% kobiet)
  • Żeby odwiedzić bliskich (rodzinę i przyjaciół) - co trzeci ankietowany

Co zawsze robimy, będąc na miejscu?

Wyniki badania Kiwi.com wskazują, że zdecydowana większość z nas, bez względu na wiek, oddaje się kulinarnym rozkoszom. Niemal 69% respondentów z Polski szuka ciekawych miejsc, oferujących pyszne jedzenie. A wszystko po to, aby co trzeci z nas mógł to uwiecznić na zdjęciu i podzielić się nim w mediach społecznościowych (ponad 32%).

Reklama

Zdziwienia nie powinien budzić fakt, że przedstawiciele pokolenia Z spędzając wakacje, uwielbiają zdawać z nich relację w kanałach społecznościowych - to istotna czynność dla ponad 27% z nich.

Ponad 38% ankietowanych wskazało, że uwielbia spędzać czas siedząc w lokalnej kawiarni i obserwując toczące się życie wokoło.

* Badanie przeprowadzone przez Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1010 Polaków w wieku od 18 do 59 Realizacja badania została przeprowadzona w październiku 2022 roku.