Badania, które Van Der Heide przeprowadził wśród studentów wskazały, że zdjęcia są najprostszym sposobem na wyrobienie sobie opinii o innych użytkownikach portali społecznościowych. Budując swoje osądy, raczej nie zwracają oni uwagi na informacje umieszczone na profilu.

Wyjątkiem są bardzo nietypowe zdjęcia, albo te ukazujące osobę w złym świetle. Dopiero wtedy posługujemy się informacjami, które użytkownik umieszcza.

- Ludzie akceptują pozytywne zdjęcia i są przekonani, że one pokazują, kim naprawdę jesteś. Jednak, jeśli zdjęcie jest dziwaczne, albo pokazuje cię w złym świetle, pozostali internauci chcą dowiedzieć się o tobie więcej, zanim zaczną wyrażać opinię na twój temat - wyjaśnia autor badań Brandon Van Der Heide z Ohio State University.

Użytkownicy portali społecznościowych spodziewają się, że internauci na swoich profilach będą umieszczać zdjęcia, które przedstawiają ich jako osoby wesołe, towarzyskie i odnoszące sukcesy. Jeśli zdjęcia odpowiadają ogólnemu wyobrażeniu, wtedy nie zwracamy uwagi na informacje umieszczone na profilu. Jeżeli jednak zdjęcia burzą spodziewany, typowy obraz, to wtedy chętniej sięgamy po informacje na stronie użytkownika, chcąc dowiedzieć się o nim więcej. 

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Jesz, żeby poprawić sobie humor? Czas pomyśleć o zmianie pracy!