Okazuje się, że mężczyźni nie lubią szkoleń i nie są zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji. Przynajmniej nie tak mocno jak kobiety. Rzadziej również biorą do ręki książki oraz prasę. Również w prowadzeniu firm kobiety lepiej sobie radzą.

Tak wynika z badań przeprowadzonych przez portal Edustacja.pl. Aż 64 proc. osób korzystających z internetowej bazy szkoleń i sklepu z kursami on-line to kobiety. Dominują wśród nich te urodzone w latach 80. Według danych portalu największe zainteresowanie podnoszeniem swoich kwalifikacji przejawiają kobiety z Mazowsza. Największą chęć do kształcenia przejawiają panie z regionów o najwyższej liczbie bezrobotnych.

Mimo podnoszenia kwalifikacji kobiety wciąż zarabiają jednak mniej niż mężczyźni. Z tego powodu coraz więcej z nich zakłada własny biznes. Według Eurostatu w Polsce co trzecia firma należy do kobiety.

                                                                                                                                                                                                                                                                      DS