Aerobik, siłownia, basen, zajęcia taneczne, jogging, jazda na rowerze oraz cała masa innych dostępnych aktywności to propozycje pozwalające zadbać o formę i zachować smukłą sylwetkę. Zanim jednak zdecydujemy się, które z szerokiej gamy zajęć wybrać, zobaczmy co pozwoli nam na spalenie największej ilości kalorii.

Bieganie 800 kcal na godzinę

Jogging to doskonały sposób na utrzymanie dobrej kondycji i smukłej sylwetki. W trakcie biegu pracuje znaczna część mięśni naszego ciała, dzięki czemu ta jedna aktywność pozwala zadbać o całą figurę. Ponieważ jednak bieganie bardzo obciąża organizm, z tą formą aktywności powinny uważać osoby cierpiące na choroby serca, schorzenia kręgosłupa oraz stawów kolanowych.

Tennis/Squash 800 kcal na godzinę

Intensywna partia tenisa bądź squasha to doskonały sposób na odreagowanie stresów i zdrowy wysiłek fizyczny. Osoby, które lubią łączyć trening z grą towarzyską z pewnością zadowoli taka forma dbania o kondycję.

Zumba 700 kcal na godzinę

Perfekcyjne połączenie tańca latynoamerykańskiego z aerobikiem to świetna propozycja dla tych, którzy lubią łączyć przyjemne z pożytecznym. Elemnety tańca i energetyczna muzyka pozwalają na świetną zabawę, natomiast kombinacje ruchów opartych na zasadach aerobicu ćwiczą wszystkie najważniejsze partie mięśni.

Step aerobic 680 kcal na godzinę

Intensywny aerobic z zastosowaniem stepu to forma ćwiczeń wytrzymałościowo-siłowych. Wspaniale rzeźbi mięśnie nóg, wspomaga spalanie tłuszczu i poprawia kondycję

Spinning 600 kcal na godzinę

Bardzo intensywny trening na rowerku stacjonarnym prowadzony w takt energetycznej muzyki. Spinning różni się od rekreacyjnej jazdy na rowerze przede wszystkim tym, że jest treningiem wytrzymałościowym pozwalającym na spalenie dużej ilości kalorii.

Pływanie 500 kcal na godzinę

Pływanie to jedna z najzdrowszych form aktywności. Nie tylko rzeźbi sylwetkę i poprawia kondycję, ale jest świetnym treningiem całego ciała. Doskonała opcja dla osób, które z powodu problemów z kręgosłupem i stawami kolanowymi nie mogą pozwolić sobie na inne aktywności takie, jak bieganie.

Pamiętajmy także o innych, mniej zorganizowanych formach spalania kalorii. Do jednej z najprzyjemniejszych należy seks. Podczas półgodzinnego stosunku płciowego spalamy około 330 kcal. Natomiast szybki spacer pozwoli nam spalić 350 kcal na godzinę. Z tak szerokiej oferty dostępnych zajęć, z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.