Reklama
Reklama
Warszawa
Reklama

Dlaczego śniadanie jest ważniejsze od kolacji i inne ważne fakty o zdrowym odżywianiu

22 sierpnia 2014, 08:42
Dieta powinna być urozmaicona tak, aby dostarczała wszystkich składników odżywczych i witamin. Posiłki powinno się spożywać o stałych porach, co 3-4 godziny. Ich podstawą powinny być produkty pełnoziarniste oraz warzywa. Dziennie należy spożyć ok. 500-700 gramów warzyw. W codziennej diecie powinny znaleźć się także produkty nabiałowe, czyli mleko i jogurty. Dietetycy zalecają ponadto spożywanie mięsa i ryb 2-3 razy w tygodniu. – Powinniśmy także do naszej diety wprowadzić różne rodzaje mięs oraz ryby. Możemy je zastępować także roślinami strączkowymi. Ostatnią grupą produktów, które powinny znaleźć się w naszej diecie, są tłuszcze, powinny być to jednak tłuszcze głównie roślinne, czyli nasz polski olej rzepakowy, oliwa z oliwek – mówi dietetyk Krzysztof Wojdat z firmy DietBox w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Dieta powinna być urozmaicona tak, aby dostarczała wszystkich składników odżywczych i witamin. Posiłki powinno się spożywać o stałych porach, co 3-4 godziny. Ich podstawą powinny być produkty pełnoziarniste oraz warzywa. Dziennie należy spożyć ok. 500-700 gramów warzyw. W codziennej diecie powinny znaleźć się także produkty nabiałowe, czyli mleko i jogurty. Dietetycy zalecają ponadto spożywanie mięsa i ryb 2-3 razy w tygodniu. – Powinniśmy także do naszej diety wprowadzić różne rodzaje mięs oraz ryby. Możemy je zastępować także roślinami strączkowymi. Ostatnią grupą produktów, które powinny znaleźć się w naszej diecie, są tłuszcze, powinny być to jednak tłuszcze głównie roślinne, czyli nasz polski olej rzepakowy, oliwa z oliwek – mówi dietetyk Krzysztof Wojdat z firmy DietBox w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle. / Shutterstock
Rezygnacja ze śniadania może być przyczyną problemów z nadwagą, a nawet depresji. Dietetycy radzą, aby poranny posiłek komponować tak, by dostarczał minimum 25 procent dziennego zapotrzebowania na energię. Nie należy zapominać również o kolacji, bez której organizm nie zregeneruje się prawidłowo w nocy. Lekki wieczorny posiłek powinien dostarczyć składników odżywczych, ale nie zbędnych kalorii.
Reklama
Reklama
Tematy:
dieta śniadanie dochudzanie uroda zdrowie kobiety uroda kobiety zdrowie
Reklama

Komentarze (2)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
  • x
    2014-08-31 20:27
    Cały cywilizowany świat jada mniejsze lub większe śniadanie (np. kawa i rogalik), lunch o 12.00 i ciepły obiad (kolację) około 18.0-19.00, który się celebruje. I żyją. Tylko w Polsce panuje przesąd że kolację można sobie odpuścić, co zapewni dobrą figurę. Żeby nie tyć trzeba mało jeść w ciągu całego dnia.
    0
    zgłoś
  • hania
    2014-08-24 01:01
    śniadanie jest bardzo ważne a do tego daje nam kopa na cały dzień. jem je dość spore tak żeby potem mieć siły do pracy. do tego wypijam zawsze szklankę soku z oleofarm- są różne smaki więc wybieram ten który mi pasuje. nie mają cukru ani konserwantów, więc są bardzo zdrowe.
    0
    zgłoś
Reklama

Zobacz więcej

Reklama