- Zanim pacjent zdecyduje się na konkretnego lekarza i gabinet medycyny estetycznej, powinien wiedzieć, gdzie idzie. To nie może być gabinet z przypadku, wybrany setek z ogłoszeń, które oferują tanie, szybkie zabiegi bez powikłań, a sprawdzony np. polecony przez poprzednich pacjentów. Każdy pacjent ma prawo zapytać lekarza o jego wykształcenie, doświadczenie w tej dziedzinie i powinien czuć, że trafił do dobrego lekarza. Między pacjentem, a lekarzem koniczna jest nić porozumienia - mówi Dr Andrzej Ignaciuk, Prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Estetycznej i Anti-Aging.
Co trzeci Polak zna kogoś w swoim otoczeniu, kto korzystał z zabiegów, dlatego 56 proc. potencjalnych pacjentów przy wyborze lekarza sugeruje się rekomendacjami znajomych. Niestety 74 proc. Polaków, jako źródło informacji traktuje internet, który tak jak reklamy i ulotki promocyjne, nie zawsze jest wiarygodny. Tylko co czwarty pacjent czerpie wiedzę od swojego lekarza, a właśnie po szczegółowym wywiadzie ze specjalistą powinny zapadać kluczowe decyzje.
- Pacjent powinien szczerze powiedzieć, z jakim problemem przychodzi. Pacjenci często grają przed lekarzem i wtedy od niego, jego przygotowania i inteligencji zależy, czy będzie potrafił dojść do wszystkich istotnych informacji. Im więcej pytań zadaje lekarz, tym większa pewność pacjenta, że jest on profesjonalny i odpowiedzialny. Wizyta w gabinecie, która trwa pięć minut - to żadna wizyta. Żeby poznać pacjenta i nawiązać z nim więź potrzeba czasu i koncentracji. Pacjent musi poczuć, że jest najważniejszy na świecie - podkreślił Ignaciuk.
Co jeszcze pacjent powinien wiedzieć, zanim zdecyduje się na gabinet i zmiany w swoim wyglądzie?
- Z gabinetu lekarskiego pacjent powinien wyjść przeświadczony, że wie wszystko, co trzeba. Po wizycie u lekarza musi mieć też czas do zastanowienia się, dlatego najlepiej żeby zabieg nie odbywał się w tym samym dniu, co konsultacja. Lekarz medycyny estetycznej musi być humanistą i mieć wiedzę z zakresu psychologii, aby być pewnym, że pacjent jest gotowy na zmiany - dodaje Ignaciuk.
Stosując się do wszystkich powyższych rad i zaleceń, pacjent może mieć większe przekonanie, że zabieg będzie przeprowadzony bezpiecznie. 90 proc. polskich pacjentów przyznaje, że są gotowi zapłacić spore pieniądze za bezpieczeństwo i wysoką sprawdzoną jakość. Ważne jest dla nich również osiągnięcie długotrwałego, spodziewanego efektu.
Popularyzacji wiedzy z zakresu medycyny estetycznej i kształceniu wymagających pacjentów, świadomych możliwości, ale i zagrożeń ze strony niefachowo wykonywanych zabiegów, służyć ma kampania "Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram sprawdzoną jakość".
- Kampania "Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram sprawdzoną jakość", edukująca o tym, że zabiegi estetyki lekarskiej są bezpieczne przy rozważnym ich zastosowaniu, jest absolutnie potrzebna. Estetyka lekarska oferuje dzisiaj bardzo wiele, ale pod warunkiem, że osoby zainteresowanie będą miały wiedzę jak mogą z niej bezpiecznie skorzystać. Tylko rozwaga w poprawianiu swojego wyglądu gwarantuje sukces: bezpieczeństwo i uzyskanie pożądanego, naturalnego efektu - uważa dr Barbara Walkiewicz-Cyrańska, Prezes Stowarzyszenia Lekarzy Dermatologów Estetycznych.
Inicjatorem kampanii "Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram sprawdzoną jakość" jest firma Allergan, a partnerami kampanii są: Stowarzyszenie Lekarzy Dermatologów Estetycznych, Polskie Towarzystwo Medycyny Estetycznej i Anti-Aging Polskie Towarzystwo Lekarskie - Oddział w Warszawie, Sekcja Dermatologii Estetycznej Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego.
>>> ZOBACZ RÓWNIEŻ!