Królowa pop długo kazała czekać swoim fanom na swój debiutancki zapach "Truth or Dare". 2 maja na całym świecie rozniesie się aromat gardenii i tuberozy, dominujących nut zapachowych kompozycji, którą wraz z Madonną tworzył perfumiarz Stephen Nilsen.
Nos Stephen Nilsen przyznał, że praca z Madonną była dla niego jak spełnienie marzeń. "Byłem wielkim fanem Madonny, zanim zacząłem z nią pracować" - przyznał w rozmowie z serwisem Elle. "Szanuję ją jako artystkę. Zresztą w jednej z naszych rozmów wspomniałem, że gdyby chciała zrezygnować z kariery muzycznej, może zająć się komponowaniem perfum" - dodał.
Perfumiarz zdradził, że gwiazda bardzo angażowała się w każdy etap pracy nad zapachem - od doboru aromatów, po projekt butelki. Nilsen był zobligowany do stworzenia setek kompozycji zapachowych, które następnie dostarczane były do jej apartamentu na Manhattanie.
"Madonna chciała kwiatowego zapachu, mieszanki, która będzie przypominać jej mamę. Podstawą był aromat tuberozy. Zastrzegła, że zapach musi być pociągający, jego charakter mają tworzyć aromaty wanilii i drewna, z drugiej strony chciała zachować jego delikatność i zmysłowość" - wspomina perfumiarz.
Piosenkarka zapowiadając swój perfumeryjny debiut, przyznała, że punktem wyjścia były jej wspomnienia z dzieciństwa i aromat, które zapadły jej w pamięć.
"Moje najstarsze wspomnienia o mamie to właśnie wspomnienie jej perfum. Zawsze pachniała subtelną mieszanką gardenii i tuberozy - zapach niezwykle kobiecy i tajemniczy. Chciałam go odtworzyć i połączyć z czymś świeżym, co nadałoby perfumom nowoczesny charakter" - wyjaśniła piosenkarka.
Dlatego obok dwóch bazowych nut zapachowych Truth or Dare łączą w sobie aromat olejku neroli, jaśminu, płatki białej lilii, słodką woń wanilii, całość wzbogacona zapachem ambry i piżma. Zapach został zamknięty w białym flakonie zaprojektowanym przez Fabiena Barona. Zdjęcia do kampanii reklamowej zapowiadającej zapach wykonał znany duet fotografów Mert & Marcus.
Przedpremiera perfumy Truth or Dare będzie miała miejsce 18 kwietnia w domu towarowym Selfridges. Oficjalna, światowa premiera zapachu planowana jest na 2 maja. Perfumy uzupełniać będą produkty do pielęgnacji ciała balsam do ciała i żel pod prysznic.