Ciągle najpopularniejszą wydaje się dieta Dukana. Polega ona na wyrzuceniu z jadłospisu węglowodanów i zastąpienia ich białkiem – panie i panowie stosujący tę dietę pochłaniają więc mnóstwo różnego rodzaju twarożków czy produktów drobiowych. Dla tych, którzy nie lubią wielkich wyrzeczeń lepsza jest dieta plaż południowych. Warunek – trzeba zapomnieć o piciu alkoholu.

Jeśli masz czas skrupulatnie sprawdzać to, co jesz, postaw na dietę 1000 kalorii. Najbardziej drakońska za to jest trwająca 13 dni dieta kopenhaska.

– Dieta powinna być ona dostosowana do stanu zdrowia, tempa metabolizmu, poziomu tkanki tłuszczowej, masy mięśniowej, a spadek wagi monitorowany przez specjalistę – mówi Dominika Stefankiewicz, dietetyk medyczny z Gdańska. - Nie każda dieta jest odpowiednia dla każdej osoby. Diety cud niosą ze sobą dość spore ryzyko jeśli stosowanie ich nie jest poprzedzone profesjonalnym wywiadem ze specjalistą. Dobór diety można porównać do doboru leku, nie każdy lek może być stosowany przez każdą osobę. Każda powinna być dostosowana przede wszystkim do stanu zdrowia, tempa metabolizmu, poziomu tkanki tłuszczowej, masy mięśniowej, a spadek wagi monitorowany przez specjalistę - dodaje.

1. Dieta Kopenhaska

Co robić: trwa 13 dni, i jest jedną z najbardziej restrykcyjnych, polega na tym, by jeść dokładnie to, co zostało zaplanowane na dany dzień – nawet żucie gumy może zniszczyć efekt. Podczas tej diety je się bardzo mało (jajka, warzywa, mięso), pije sporo czarnej kawy i minimum 2 litry wody dziennie.

Dla kogo: tylko dla osób zdrowych, w niezłej kondycji, odradzana w przypadku ludzi ciężko pracujących fizycznie, młodych kobiet (zwłaszcza w ciąży) czy cukrzyków.

Ile można schudnąć: średnio od 4 do 6 kilogramów w ciągu 13 dni.

2. Dieta Plaż Południowych

Co robić: polega na przejściu przez trzy etapy, podczas których są dodawane kolejne produkty. Tłuszcze zwierzęce zostają zastąpione tymi pochodzącymi z ryb, orzechów czy oliwy, drastycznie ograniczone jest spożywanie ziemniaków, chleba czy makaronów.

Dla kogo: to jedna z mniej uciążliwych diet, dlatego nadaje się niemal dla wszystkich, z wyjątkiem kobiet ciężarnych i karmiących, cukrzyków i osób z upośledzoną tolerancją glukozy. Mogą ją stosować ci, którzy lubią dużo zjeść, bo w tej diecie najważniejszy jest sposób odżywiania, a nie wielkość posiłków.

Ile można schudnąć: średnio około 5 kilogramów w ciągu miesiąca.

3. Dieta Dukana

Co robić: składa się z czterech faz, polega na dostarczeniu produktów wysokobiałkowych (drób, nabiał) i eliminacji do minimum tłuszczów czy węglowodanów (zwłaszcza w pierwszej, najostrzejszej fazie).

Dla kogo: przeznaczona jest dla osób dorosłych, cieszących się niezłym zdrowiem. Nie mogą jej stosować chorzy na nerki, dnę moczanową i cukrzycę.

Ile można schudnąć: średnio 5 kilogramów w ciągu miesiąca. 

4. Dieta 1000 kalorii

Co trzeba zrobić: dieta polega na rozplanowaniu każdego dnia tak, by nie pochłonąć więcej niż 1000 kalorii, trzeba w jej trakcie zrezygnować z bomb kalorycznych takich jak słodycze, piwo, zakazane są tłuste wędliny i mięsa, tłuste ryby, podroby, masło czy smalec oraz sól i ostre przyprawy.

Dla kogo: dla wszystkich, to dieta, która nie powoduje większych zaburzeń w pracy organizmu, ważne jednak by nie stosować jej dłużej, niż miesiąc.

Ile można schudnąć: do 5 kilogramów w ciągu miesiąca.

>>> ZOBACZ ZDJĘCIA!

>>> CZYTAJ TAKŻE: Synek Dygant dziwnie zwraca się do mamy!