Toksyn nie da się uniknąć. Są wszędzie, a szczególnie dużo znajduje się w sztucznych pokarmach i w zanieczyszczonym powietrzu. Nie sposób je wyeliminować, dlatego organizm ludzki jest wyposażony w specjalistyczne oczyszczalnie - układ oddechowy i moczowy. Te zapory przed chorobotwórczymi elementami to jednak nie wszystko. Poza nimi w twoim ciele działa cytochrom, czyli specyficzne białko obecne w każdej komórce. Zimą jednak wszystkie oczyszczalnie działają wolniej i oszczędniej. By je pobudzić, powinnać zadbać o siebie. Jak? Dietą i ruchem.

JESTEŚ TYM, CO ZJADASZ

Podstawą oczyszczającego menu są owoce i warzywa, a także produkty mleczne i pełnoziarniste pieczywa. Zdrowa dieta detoksykacyjna zapewni nie tylko lepsze samopoczucie, ale i piękniejszy wygląd.

  • Śniadanie
    Co powinno znaleźć się na twoim stole na śniadanie? Na przykład sałatka wiosenna z pomidora, groszku zielonego i sałaty, doprawiona pestkami dyni, oliwą i bazylią. Możesz także spałaszować ziołowy twarożek własnej produkcji (do chudego serka dodajesz trochę jogurtu i takie przyprawy, na jakie masz ochotę). Do tegu zjedz bułkę grahamkę lub pajdę razowca.
  • Drugie śniadanie
    Nie wolno ci zapomnieć o drugim śniadaniu! Powinno być skromne, ale pożywne - na przykład chudy jogurt czy rozgnieciony z rodzynkami i migdałami banan. Jeżeli masz ochotę, nie żałuj sobie owoców.
  • Obiad
    Twój oczyszczający obiad powinien być bogaty w wiosenne nowalijki. Nie żałuj sobie brokułów, cukinii, fasolki szparagowej. Nie polewaj ich tylko roztopionym pysznym masełkiem lub margaryną. Doskonałe w oczyszczającej diecie będą wszelkie pełnoziarniste makarony, które można komponować ze wszystkim, na co masz ochotę. Możesz także upieć sobie młode ziemniaki, tylko nie zapomnij wzbogacić ich jakąś zieleniną.
  • Kolacja
    Najlepsza kolacja jest lekka. Wieczorny posiłek niech stanowi pyszna sałatka, na przykład z soczewicy (pół szklani soczewicy, 2 kwaszone ogórki, pomnidor, cebula, łyżeczka sosu sojowego, łyżeczka oleju słonecznikowego plus przyprawy) albo kolorowa sałatka z papryki z pestkami dyni czy słonecznika i sałatą lodową.

Ważna zasady dotyczące detoksu? Nie żałuj sobie wody niegazowanej. Pij jej co najmniej 1,5 litra dziennie! Dodatkowo zaparzaj sobie zielone herbatki i zioła. Podczas detoksu staraj się unikać alkoholu, papierosów i kawy, a także mocnej czarnej herbaty

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

Nie ma nic korzystniejszego dla zdrowia niż ruch - oczywiście w umiarkowanym natężeniu. Wcale nie chodzi tu o morderczy wysiłek na siłowni! Wystarczy, że co drugi dzień poćwiczysz trochę we własnym salonie. Najważniejsze, by twoje tętno wzrosło. Dlatego potrzebny jest ruch ciągły i zapewniający lekko przyspieszony oddech. Dobrze sprawdzą się półprzysiady, pompki, brzuszki... Jeżeli masz chęć i czas, skorzystaj z usług klubów fitness. W walce z toksynami doskonale sprawdza się pilates oraz joga. W dni, w które masz przerwę od trenignu, koniecznie wysiadaj wcześniej z autobusu i do domu wracaj na piechotę. Nie korzystaj z windy - wejdź po schodach.

>>> Nie masz czasu na zajęcia w klubie? Przeczytaj o jodze z dostawą do domu!

Detoks trwa około dwóch tygodni - należy bezwględnie stosować się do zasad diety i ćwiczyć. Już po trzech, czterech dniach trudy zostaną wynagrodzone i poczujesz się lepiej!

PRZECZYTAJ TAKŻE:

>>> Chcesz mieć figurę jak Doda? Znamy jej dietę!
>>> Postanowiłam schudnąć! Tylko co dalej?
>>> Strs oszpeci nawet najpiękniejszą kobietę